Ez a terv a Hyundai/Genesis által bejelentett tervvel párhuzamosan jelent meg (mindhárom márka a teljes Hyundai Motor Group része).

A dél-koreai gyártó arra számít, hogy 2030-ra globális értékesítése körülbelül évi 4 millió darabra nő. Több mint 2 millió (vagy 52%) lesz „környezetbarát” modell, köztük 1,2 millió teljesen elektromos jármű (az összes 30%-a).
Referenciaként a 2022-es cél 3,15 millió járműeladás, aminek 17%-a  „környezetbarát” modell (alapvetően hibrid, konnektoros hibrid és teljesen elektromos). Az idei BEV cél 160 000 darab (a teljes mennyiség 5%-a).

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/37/o_kwcms-620x466-2030-roadmap-1.crop.620.466.high_20220309231223.jpg

Egyes piacokon (szigorú környezetvédelmi előírások és az elektromos járművek iránti növekvő kereslet mellett) a Kia a teljes mennyiség 78%-os „környezetbarát" részesedésére számít. Ezek a piacok Korea, Észak-Amerika, Európa és Kína.
Földrajzilag 2030-ra az összes Kia BEV több mint 80%-át Koreában, Észak-Amerikában, Európában és Kínában értékesítik. Ezeken a piacokon a BEV részesedése a Kia teljes mennyiségéből körülbelül 45%.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/37/o_kia-2030-roadmap_20220309231218.jpg

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/37/o_kia-2030-roadmap_(1)_20220309231153.jpg

14 új BEV modell 2027-ig

Számunkra az egyik legérdekesebb pont az a terv, hogy 2027-ig 14 BEV-modellre bővítik a kínálatukat. 2023-tól a cég évente legalább két új BEV-t kíván bevezetni.
Korábban a terv 2026-ig 11 modellt tartalmazott. További három BEV lesz, köztük két elektromos kisteherautó (egy dedikált elektromos kisteherautó és egy stratégiai modell a feltörekvő piacok számára) és egy belépő szintű autómodell.
Jövőre a cég piacra dob egy teljesen új, nagy zászlóshajó SUV-modellt Kia EV9 néven.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/37/o_kia-2030-roadmap_(2)_20220309231158.jpg

Akkumulátor ellátás

A Kia számításai szerint a lítium-ion akkumulátorigénye a 2022-es 13 GWh-ról 2030-ra 119 GWh-ra nő.
Az 1,2 millió BEV-et figyelembe véve ez átlagosan megközelíti a 100 kWh-t akkumulátoronként, de ez csak egy nyers becslés. Az akkumulátorok egy része plug-in hibridekben és hibridekben is használható, így a BEV-ek átlaga valószínűleg alacsonyabb lesz.
A Kia különféle beszállítóktól fogja beszerezni az akkumulátorokat. Érdekesség, hogy a terv 2030-ra 50%-os energiasűrűség-növekedést és 40%-os költségcsökkentést tartalmaz:

„A Kia azt tervezi, hogy az indonéz akkumulátorcellás vegyesvállalattól szállít akkumulátorokat, és ezzel egyidejűleg stabil akkumulátor-ellátási és -keresleti rendszert hoz létre a globális akkumulátorgyártó cégek kiszervezésével.
Emellett a vállalat azt tervezi, hogy 2030-ra 50%-al növeli az akkumulátorok energiasűrűségét, és 40%-al csökkenti a rendszerköltségeket, ezzel is javítva a teljesítményt és az ár versenyképességét.”

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/37/o_kia-2030-roadmap_(3)_20220309231202.jpg

Gyártás

A Kia dél-koreai létesítményei töltik be az elsődleges szerepet az elektromos járművekre való átállásban. A cég azonban különféle más piacokon is szeretne teljesen elektromos autókat gyártani.

„Az elektromos járművek a bővülő mennyiségéhez való alkalmazkodás érdekében az egyes gyártóhelyek szerepe fejlődni fog. Korea az elektromos járművek kutatásának, fejlesztésének, gyártásának és szállításának globális központjaként fog szolgálni, míg más globális gyártóhelyek stratégiai elektromos járműveket fognak gyártani minden egyes piac számára."

Összefoglalva:

 Európa: 2025-től kezdődően kis- és közepes méretű elektromos járműveket gyártanak
USA: 2024-től a közepes méretű SUV-k és pickup modellek elektromos változatait gyártják
Kína: 2023-tól bevezetik a közepes méretű elektromos járműmodelleket
India: 2025-től készülnek belépő és közepes méretű elektromos autók

Összekapcsolt autó és autonóm vezetési technológia

A Kia bejelentette, hogy 2025-től minden új járművet központi adatbázisra csatlakoztatott autófunkciókkal látnak el. Ez magában foglalja az OTA (Over-the-air) szoftverfrissítéseket és a Feature-on-Demand (FoD) szolgáltatásokat.
2023-tól a Kia EV9-el a vállalat bemutatja az „AutoMode”-ot, az autonóm vezetési technológiák új sorozatát.

"A Kia AutoMode vezeték nélküli frissítésekkel támogatja a teljesítményoptimalizálást, mely a technológia fejlődésével folyamatosan javulni fog. Tartalmazni fogja a Highway Driving Pilot funkciót is, amely lehetővé teszi a sofőr beavatkozása nélküli vezetést az autópálya szakaszokon."

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/37/o_kia-2030-roadmap_(4)_20220309231207.jpg

Az AutoMode 2026-ig a kiemelt piacokon minden új modellben elérhető lesz. Hosszú távon a vállalat azt tervezi, hogy továbbfejleszti ezt a funkciót, és egy bizonyos ponton bevezeti a teljesen autonóm vezetési technológiát.

Célra épített járművek (PBV)

A Kia új fontos üzleti lehetőségét jelentik a célra épített járművek (PBV) – speciális igényekre szabott járművek.
Kezdetben az első PBV-k olyan jelenlegi modellekből származnak majd, mint például a Niro Plus, amelyet még idén bemutatnak. Közép- és hosszú távon azonban a vállalat dedikált PBV-ket fejleszt egy alacsony padlós elektromos jármű platformon. Az első dedikált PBV-k 2025-ben várhatók.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/37/o_kia-2030-roadmap_(5)_20220309231213.jpg

A Kia Corporation új „villamosítási” ütemterve röviden:

 összesített BEV-eladások: 

2030-ig évente 1,2 millió (az összesen 4 millió jármű 30%-a)
2022-ig cél: 160 000 BEV (az összes 5%-a)
2026-ra: 807 000 BEV (a teljes összmennyiség 21%-a)

 14 új BEV modell 2027-re,

köztük a Kia EV9 (nagy zászlóshajó SUV) 2023-ban

 jövedelmezőség: 

legalább 8,3%-os gyártói haszonkulcs (összességében) 2026-ra

Elektromos autóink Elektromos BlueCarok

fb_logo kövess minket Facebookon

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/23/o_yt_logo_rgb_light_20211113074432.jpg kövesd csatornánkat