A Los Angeles-i Autószalonon a Hyundai SEVEN koncepciója mellett debütáló Kia EV9-nek nincs belső égésű megfelelője, mivel a vállalat E-GMP (Electric Global Modular Platform) platformra épült. A hajtáslánc részletes specifikációit nem említik, de következtetéseket levonhatunk a kistestvér, a Kia EV6 alapján, mely a cég első teljesen elektromos járműve. Az EV6 e325 AWD kombinált teljesítménye 239 kW (325 lóerő) és 740 Nm nyomatékkal rendelkezik.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/36/o_kia-ev9-profil_20220308213606.jpg

A rendelkezésre álló adatok szerint viszont jó kilátásnak tűnne egy esetleges EV9 sorozatgyártása, bár a számok minden bizonnyal magasabbak lesznek a márka zászlóshajójaként. Hatótávolsága 300 mérföld, és a Kia akár 350 kW-os ultragyors töltési sebességet is kínál, amely 20-30 perc alatt képes 10-ről 80 százalékra feltölteni az akkumulátort.

A Kia ugyanis az EV9-re vonatkozó sajtóanyagaiban végig arra utal, hogy valami hasonló érkezik a márkakereskedésekbe. Az EV6-ot hátsó- és összkerék-hajtású konfigurációkban kínálják, így ugyanezt várnánk el – ha nem is AWD szabványban – az EV9-től is. Nagyjából Telluride méretű jármű, azaz 7,5 centivel rövidebb, 7,5 centivel magasabb és majd 4 centivel szélesebb. A külső kialakításában szögletes, a paneleket pedig úgy tűnik, mintha kőből faragták volna, éles szélű letörésekkel a karosszéria oldalain, a motorháztetőn és a csomagtérajtón. A D-oszlop háromszög alakú, amelyen nem lepődtünk meg, mert a Kia jellegzetessége a SUV-oknál. '80-as évekbeli érzést keltő háromszögeket alkalmaztak az autó keréktárcsáinál, azonban jelentőségteljes feladatuk van, ugyanis ezek a darabok állítólag szabályozzák a légáramlást a kerekek felületén. Sötétben az első és a hátsó menetfény áramkör megjelenést kölcsönöz.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/36/o_kia-ev9-hat_20220308213559.jpg

A hűtőmaszk teljes egészében a Kia-tól már megszokott „tigris orr” hűtőrácsot tükrözi. A helyzetjelzők a mai modern trendeket követve lényegében teljesen észrevétlenek, csak akkor látjuk meg, mikor közelebbről megnézzük, vagy amikor világítanak. Az oldalsó tükrök helyett kamerákat használnak, a tetősínek pedig egy gombnyomással behúzhatók vagy felemelhetők.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/36/o_kia-ev9-front_20220308220007.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/36/o_kia-ev9-back_20220308220001.jpg

Az első ajtók hagyományosan, míg a hátsók kagylószerűen nyílnak. A Kia egy személyre szabható belső teret képzelt el, amely a hatszemélyes autót olyan hellyé varázsolja, ahol sziesztázhat, amikor éppen nincs mozgásban. Az egyik módban a középső sor asztallá csukódik össze, míg az első két ülés a leghátsó utasokkal szembefordul, míg egy másikban kinyitja a csomagtérajtót, és hátrafelé billenti a leghátsó üléssort, hogy kiláthassunk hátrafelé.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/36/o_kia-ev9-ajto_20220308214547.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/36/o_kia-ev9-bel2_20220308213810.png

A padlóburkolat elkészítéséhez újrahasznosított anyagokat használtak, a kárpit is újrahasznosított műanyag palackokból készül. Bármi, ami állati bőrnek tűnik, valójában műbőr. A Kia azt állítja, hogy fokozatosan csökkenteni kívánja a valódi bőr használatát a sorozatgyártású járműveiben. A műszerfal letisztult, minimalista stílusú, a sci-fikbe illő  kormánykerék a 27 hüvelykes kijelző elé került, amely a klímaberendezés, az információs és szórakoztató rendszer vezérlésére szolgál.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/36/o_kia-ev9-bel1_20220308213553.jpg

Összességében elmondható, hogy az EV9 a nagy, elegáns megjelenésű elektromos SUV-ok példáját mutatja be, akárcsak a hagyományos meghajtású Telluride esetében. Egyáltalán nem bánnánk, ha találnánk egyet a kocsifelhajtónkon.

 

Elektromos autóink Elektromos BlueCarok

fb_logo kövess minket Facebookon

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/23/o_yt_logo_rgb_light_20211113074432.jpg kövesd csatornánkat