2024. július 2. – Az Európai Unió ideiglenes vámokat vezet be a Kínából származó elektromos autók behozatalára, miután úgy ítélte meg, hogy a kínai kormány jogtalanul támogatja a hazai elektromos autóipart. A vámok mértéke gyártónként változik, a 17,4%-tól a 38,1%-ig terjed.

A vámok bevezetése az Európai Bizottság azon vizsgálatának eredménye, hogy a kínai kormány adókedvezményekkel, olcsóbb finanszírozással és más formájú támogatásokkal segíti az elektromos autókat gyártó kínai cégeket. Az EU úgy véli, hogy ezek a támogatások mesterségesen alacsonyan tartják az árakat, és unfair előnyt biztosítanak a kínai gyártóknak az európai versenytársakkal szemben. A vámok várhatóan jelentősen megemelik a kínai elektromos autók árait az EU-ban. A BYD és a Geely esetében a vámok mértéke 17-20% körül alakulhat, míg a SAIC, amely nem működött együtt a Bizottság vizsgálatával, 38,1%-os vámot kaphat. A SAIC, nem biztos, hogy mindenki számára ismerős, viszont elég népszerű autók tartoznak hozzájuk, mint például az IM, Roewe, Maxus vagy az MG.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/87/o_44054592_3361522_a2ef769238bf50f2b36bd2ee4f9b610f_wm_20240702164503.jpg

A vámok bevezetése valószínűleg politikai feszültséget okoz majd az EU és Kína között. Kína már jelezte, hogy megtorolja az EU lépését, és vámokat vethet ki az EU-ból származó importtermékekre. Az ideiglenes vámok 2024. július 4-én lépnek életbe. Az EU Bizottságnak a következő hat hónapban kell végleges döntést hoznia a vámok jövőjéről. A végleges vámok mértéke eltérhet az ideiglenes vámoktól, alacsonyabb, de akár magasabb is lehet.

Az EU által a kínai elektromos autókra kivetett vámok várhatóan vegyes hatással lesznek az európai autógyártókra. Rövid távon előnyös lehet számukra, mivel csökkenti a kínai versenyt, és ezáltal növeli az európai márkák eladásaikat. Azonban hosszabb távon hátrányos hatással is lehet, mivel:

  • A vámok megemelik a kínai elektromos autók árát, ami ahhoz vezethet, hogy az összes elektromos autó ára emelkedik az EU-ban. Ez visszatartja a fogyasztókat az elektromos autók vásárlásától, ami az egész iparágat érintheti
  • Az alacsonyabb verseny kevesebb nyomást gyakorol az európai autógyártókra, hogy innováljanak és fejlesszék elektromos autóikat. Ez ahhoz vezethet, hogy lemaradnak a kínai versenytársaktól, akik továbbra is olcsóbb és jobb elektromos autókat gyárthatnak
  • Kína már jelezte, hogy megtorolja az EU lépését, és vámokat vethet ki az EU-ból származó importtermékekre. Ez kereskedelmi háborúhoz vezethet, ami mindkét fél gazdaságát károsíthatja

Ha az európai márkák elektromos autóit drágálta, a kínai márkák pedig most lépték át a pénzbeli határt, akkor tudom ajánlani az általunk forgalmazott Bolloré Bluecart, ami egy sokkal olcsóbb alternatíva. A hatótávja 250 km, az ára pedig 1 990 000 Ft-tól 3 990 000 Ft-ig tehető. Ha érdekli vagy bármi kérdése van, forduljon hozzánk nyugodtan!

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/87/o_bollore_bluecar_gti_002_20240702164642.jpg

Elektromos autóink


Elektromos BlueCarok

fb_logo kövess minket Facebookon

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/23/o_yt_logo_rgb_light_20211113074432.jpg kövesd csatornánkat