A Fiat Coupé 1993 és 2000 között gyártott kétajtós sportkupé, mely a mai napig lenyűgözi rajongóit merész vonalaival, sportos stílusával és menetteljesítményével. Nem véletlenül hívják a Nép Ferrarijának, mivel a Pininfarina által alkalmazott egyik tervező, Chris Bangle a Ferrari 360 Modena tervezésénél is részt vett, a két autó között pedig könnyen fellelhetőek az egyezések, a Ferrari 360 Modenán ugyanis visszaközönnek a Fiat vonalai, idomai úgy, hogy a Coupe után 7 évvel kezdték el csak gyártani. Sokan mások a Ferrari 512 TR-al azonosítják a Fiat Coupet. Igaz, a 360 Modenát később gyártották, a Fiat Coupe engem mégis a 360 Modena és az 512 TR-ötvözetére emlékeztet, mivel az 512-re jellemző szögeletes vonalak is megtalálhatóak rajta, viszont a 360 Modena ívesebb, szolidabb megjelenése is észrevehető a Coupen.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/84/o_5408487386_efd7b9a909_b_20240514175240.jpg/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/84/o_abb19d7b7b3e886d20b4ffbdfa4e874e_20240514175317.jpg

Paolo Pininfarina merész húzásra szánta magát a Coupé tervezésekor. Éles vonalakat, domború motorháztetőt és egyedi hátsó részt alkalmazott, a "Wedge" (ékkő) jellegzetes formáját is beépítve a dizájnba. Az utastér elegáns és kényelmes, a vezetőülés sportos, alacsony üléspozíciót biztosít, a bőrrel borított kormánykerék pedig fokozza a vezetési élményt. A Coupe belső tere is a sportautók tipikus designelemeit tartalmazza.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/84/o_coupe_fiat_1_20240514175520.jpeg

A Coupé többféle motorral is elérhető volt, a 1.8 literestől a 2.0 literes turbóig, melyek mindegyike élvezetes vezetési élményt nyújtott. A legerősebb modell a 2.0 literes, turbófeltöltésű, 220 lóerős változat volt. A Coupé könnyen vezethető és agilis, a futóműve pedig kiválóan tapad az úthoz. A Coupé 1993-as piaci bevezetésekor 12 millió forint körül mozgott az ára, ami akkoriban meglehetősen megfizethetőnek számított egy sportautóhoz képest. Ma már a használt példányok ára is 1-2 millió forint között mozog, a ritkább, jobb állapotú modellek akár 5 millió forintot is érhetnek, ezek viszont nem számítanak olyan magas áraknak ahhoz képest, hogy egy Ferrarikat inspiráló, Pininfarina által tervezett sportuautóról beszélünk.

Pininfarina tervezett egy hasonló árkategóriájú autót a múlt évtizedben, a Bolloré Bluecart, amit a cikk kedvéért nevezhetünk a Nép Teslájának. A Bluecar a legolcsóbb 200 km-es hatótávval rendelkező elektromos autó, az ára 2,5 és 4,5 millió forint közé tehető. Magyarországon csak nálunk, a Green-car-nál kapható, az autó előleges kipróbálását is biztosítjuk, így ha esetleg egy gazdaságos, funkcionalitásban előremutató, olcsó autóra vágysz, mindenképpen érdemes minket felkeresni.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/84/o_bollore_piros_20240514192531.jpg

 

Elektromos autóink


Elektromos BlueCarok

fb_logo kövess minket Facebookon

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/23/o_yt_logo_rgb_light_20211113074432.jpg kövesd csatornánkat