Az elektromos autók egy sarkalatos kérdése ma és valószínűleg a jövőben is, hogy mennyit képes menni egyetlen feltöltéssel.

Az autó és akkumulátorgyártók folyamatosan azon dolgoznak, hogy újabbnál újabb technológiákat fejlesszenek, vagy tökéletesítsék a meglévőket annak érdekében, hogy mi, használók visszakaphassuk azt a szabadságot, amit egy hagyományos belsőégésű motoros autóban már megszokhattunk. Azaz „minél messzebbre jutni” két megállás között. Az már más kérdés, hogy a kilométerekben jegyzett teljes megtehető távot visszabontjuk-e napokra, vagy egészben vizsgáljuk. Ebben mindenki a saját életviteléhez és autóhasználati szokásaihoz igazítja az autóvásárlást (korábbi cikkünkben elemeztük).

Azonban talán még izgalmasabb kérdés a hatótáv körében, hogy vajon a használtan vásárolt elektromos autók akkumulátora milyen állapotban van és mennyit mehetünk vele?
Erre a kérdésre szeretnénk megnyugtató választ adni azoknak, akik használt Bluecar vásárlásán gondolkodnak.

Az említett Bluecart április elején teszteltük amikor már ugyan vártuk a melegebb időt, de még igencsak 4-9 fok között járt napközben a hőmérséklet. Olyan tesztet akartunk megmutatni, melyben nem az a cél, hogy bebizonyítsuk, ez az autó bizony lemegy a térképről és ezért mindent a legoptimálisabban hajtunk végre. Sokkal inkább arra voltunk kíváncsiak, hogy hétköznapi normál használat mellett mégis mire számíthatunk.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/69/o_Bollore-Bluecar_01_20230525222031.jpg

Reggel vettük át az autót teljesen feltöltve a Green-Car telephelyén Solymáron és innen indultunk előbb egy kis budapesti araszolásra. A 10-es főúton reggelente hosszú, szinte lépésben haladó kocsisor fogadott bennünket. Majd az Árpád hídon átkelve a 13. kerületben megálltunk és egy kb. negyedórás vásárlást iktattunk be tesztünkbe. Persze parkolódíjra nem költöttünk. :)

Innen Szentendre felé vettük az irányt, ahol a város szélén újabb dugó fogadott bennünket. Itt aztán elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy feltankoljunk, így megálltunk egy benzinkúton. Mi akartunk feltankolni (reggelizni), nem a Bluecar! Ő köszöni szépen jól volt. Sajnos nem találtunk megfelelő élelmet, így tíz perc után tovább haladtunk a 11-es főúton Dunabogdány felé.
A következő benzinkúton Tahitótfalunál végre ittunk egy kávét és fogyasztottunk némi élelmet. Ez újabb húsz perces megállással járt.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/69/o_Bollore-Bluecar_02_20230525222352.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/69/o_Bollore-Bluecar_03_20230525222359.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/69/o_Bollore-Bluecar_04_20230525222410.jpg

Mielőtt Dunabogdányt elértük, megálltunk és készítettünk néhány fotót és vágóképet. A kis Bluecar megint ácsorogni kényszerült, de utána végre jöhetett egy ízig-vérig országúti tempó és meg sem álltunk Esztergomig. Meglátogattuk a bazilikát, ahol ismét készítettünk fotókat, majd a régi utcácskákon néhány vágóképet. Az autó ugyan eredetileg francia, de gondoltuk termete miatt egy kis olaszos városkép tetszeni fog neki.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/69/o_Bollore-Bluecar_05_20230525222641.jpg

Esztergomot elhagyva a 10-es főutat Dorogon át értük el és már nem álltunk meg Solymárig. A telephelyhez közeledve azonban még jócskán volt az akkumulátorban energia, így nem fejezhettük be ennyivel a tesztet. Nagykovácsiba autóztunk el, majd visszafelé Máriaremetén köröztünk, hogy fogyjon az áram. Visszaérve Solymárra úgy gondoltuk, még Pilisszentivánra átugrunk és így is tettünk. Kezdett szürkülni, elment a nap, így a település végén megfordulva és a Green-Car műhelyéhez megérkezve 2%-ot és 191 megtett kilométert mutatott a kijelző.

Összegezve a Bluecar egy agglomerációban való országúti és városi vegyes használat mellett, többszöri megállásokkal kényelmesen hozza a majd 200 kilométert meglehetősen hideg időjárási körülmények között is.

Adatok:
 Használt Bluecar 2016, 27 000 km-el
 Megtett: út 191 km
 Átlaghőmérséklet: 5 °C
 Tesztidő: 8,5 óra


Elektromos autóink Elektromos BlueCarok

fb_logo kövess minket Facebookon

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/23/o_yt_logo_rgb_light_20211113074432.jpg kövesd csatornánkat