Az eCanter legújabb modelljének kisteherautója a korábbinál nagyobb rugalmasságot kínálva mutatkozik be a nagyközönségnek. A Daimler Truck fennhatósága alá tartozó Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, avagy a FUSO haszongépjármű gyártó vállalat égisze alatt.
A FUSO az 5 éves éles futási tapasztalatokat összegyűjtve - összességében több, mint hatmillió kilométert megtéve - alkotta meg új városi kisteherautó modelljét. A 450 eladott példány a vállalat partnereinél Japánban, Észak-Amerikában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Európában gyűjtötte a tapasztalatokat.
A frissítés legszembetűnőbb része az esztétikai változtatásokban fedezhető fel, azonban nem ez képezi az igazi fejlesztést. A legfontosabb újdonság az eAxle bevezetése, mely azt jelenti, hogy a villanymotort a hátsó tengelybe integrálva tették kompaktabbá a hajtásrendszert. Ez a fejlesztés struktúrájában változtatta meg a járművet, lehetővé téve több kialakítást. A 7,5 tonnás bruttó össztömegű változat mellett több egyéb változat is készült 4,25 és 8,55 tonna között. Ezen kívül a standard 1695 mm tengelyszélességű kabinos változatt mellé érkezik egy szélesebb 1995 mm tengelyszélességű változatt. A tengelytávok is nagyobb skálán mozoghatnak, 2500 mm és 4750 mm közötti tengelytávolságú modellekkel.
Az akkumulátor is megújult. Az új generációs modellben a FUSO bevezet egy moduláris akkumulátor koncepciót. A tengelytávtól függően az eCanter három féle akkucsomaggal kapható. Az akkumulátor egyenként 41,3 kWh teljesítményűek. Attól függően, hogy mely tengelytávolságú modellt választjuk rendelhetők a három csomag. Egy akkumulátorral szerelt modell hatótávja 80 km, a két akkumulátoros 140 km, míg a három akkumulátorcsomaggal gyártott elérheti a 200 km hatótávolságot.
Az elérhető konfigurációk piaconként változók lehetnek. Az európai piacra milyen változatot tesz elérhetővé a FUSO, még nem tudjuk. Ez majd a modell hannoveri premierjén derül ki idén szeptemberben az IAA kiállításon. A megjelenés Japánban 2023 tavaszán várható eCanter néven.