A fináléra már évekkel ezelőtt (2019) utaltak, azonban mivel ikonikus elektromos modellje a BMW-nek és az eladási statisztikák is a folytatás mellett szóltak, így maradt. Felreppentek hírek, hogy egy nagyobb akkupakkal és némi ráncvarrással 2024-ig marad, de úgy néz ki, hogy idén nyáron végleg leállítják a gyártást. Fontos kérdés a debreceni gyár szempontjából, hogy mi veszi át a helyét?

A bajorok 2013-ban mutatták be az i3-at, mely hamarosan kapott hideget-meleget. Ha az elsők egyikét kellene megjelölni, amit már szívesen vásároltak városi közlekedésre az elektromos autózásra átállók, az egyértelműen a BMW i3 volt. Ez a kedvelt modell mind a mai napig oszlopos tagja a villannyal hajtott városi, vagy agglomerációs autózásnak. Kezdetben furcsa belső téri anyaghasználata talán még mindig szokatlan. 2021 októberében legördült a 200 000-ik darab és az előkalkuláció szerint negyedmillióval zárják majd nyáron a gyártást.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/32/o_2022-BMW-i3-Electric_20220210112521.jpg

A kivezetés oka a lipcsei gyáróriás szóvivőjének elmondása alapján - melyet az Autocar magazinnak tett interjújában olvashatunk -, hogy 2022 végére 6 teljesen elektromos modellre, majd 2023-ra - további 7-el -, 13-ra szeretnék felbővíteni a választékot. Így 2022-ben elindulhat a harmadik generációs Mini Countryman gyártása teljesen elektromos kivitelben.

Kategóriájában minden valószínűség szerint a hamarosan gyártásba kerülő BMW iX1 lehet az utódja, melyet a debreceni gyárban építettek volna, azonban a beruházás a világjárvány miatt csúszik, így 2024 előtt nem valószínű, hogy megindul a futószalag a magyarországi gyárban. Azonban a fejlesztések olyan stádiumban járnak, hogy a piacra lépés nem várathat a gyár átadására, így mégis megindul a gyártás. Egyenlőre a regensburgi létesítményben, legalábbis 2024-ig. Néhány fotó kivételével nincs semmilyen információ erről az autóról, úgyhogy adatokkal még nem tudunk szolgálni, csak talán annyival, hogy a FAAR platformjára épül, így meglehet, hogy a DriveLife platform is búcsúzik.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/32/o_bmw-ix1-lesi-1_20220210112530.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/32/o_bmw-ix1-tanulmany_20220210112546.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/32/o_bmw-ix1-lesi-2_20220210112539.jpeg

A másik - kategórián belüli modell - a Mini Electric. Az újonnan bevezetésre kerülő modellek a várakozások szerint még több érdeklődőt fognak a villanyautózásra csábítani. Aki továbbra is a kifejezetten városi környezetre szabott dinamikus, kompakt folyamatosan fejlődő elektromos modellt keres, a BMW családban talál majd megfelelőt, sőt választási lehetőséget is. Ezt a modellt a BMW a kínai Great Wall Motors autógyártó Spotlight Automotive közös vállalkozásban fejleszti. A tervek szerint egy új Spotlight Automotive gyárban fogják gyártani, amely jelenleg épül a kínai Zhangjiagangban.

Tehát választék lesz és a BMW komoly szeletet vesz ebből a tortából is.

fb_logo kövess minket Facebookon

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/23/o_yt_logo_rgb_light_20211113074432.jpg kövesd csatornánkat