2016 óta támogatja a kormány az új elektromos autók vásárlását. Ez idáig 15 milliárd forintot helyeztek ki a magyar utak zöldítése érdekében. Feltehetően idén is várható támogatás új elektromos autó vásárlása esetén, azonban még az erre vonatkozó feltételek nem ismertek. Ha a 2021-es évből indulunk ki, amikor 1–12 millió forint közötti autókra 2,5 millió, 12–15 millió forint vételárnál 1,5 millió forint támogatásra lehetett pályázni, akkor az alábbi 15 autó közül választhatunk autót.

 

1. 	Dacia Spring
 33 kW – 44 LE
 305 km hatótáv / 28,3 kWh akkumulátor
 Kezdő listaár: 6 849 000 Ft
 

 

A Dacia Springgel akár 305 km-t is megtehet a külső körülményektől függően. A kategória európai használati átlagával számolva (napi 30 km) a Springgel több mint egy hétig autózhat a városban, vagy az agglomerációban. Teljesen szabadon. A Spring változatos és egyszerű töltési lehetőségekkel bír: az otthoni 220V-os hálózatról a szériafelszereltségként kapott kábellel, Wallbox-ról vagy utcai töltőről az opciós Type 2-es kábellel vagy az egyenáramú (DC) töltőoszlopról (opciós villámtöltő csatlakozóval) amellyel az autó kevesebb, mint 1 óra alatt feltölthető.
Ráadásul az ingyenes MY Dacia okostelefonos alkalmazással mindig tudja majd, hogyan áll a töltöttségi szintje, a MEDIA NAV Evolution navigációval pedig könnyedén megtalálhatja a legközelebbi töltőpontokat. Kényelmesen és gond nélkül. Ahogyan tudja, meddig bírja az okostelefonja töltés nélkül, ugyanilyen gyerekjáték lesz a Spring kezelése is.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Dacia-Spring_1_20220201151526.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Dacia-Spring_2_20220201151532.jpg

 

2.	Smart Fortwo EQ
 60 kW – 82 LE
 150 km hatótáv / 17,6 kWh akkumulátor
	Kezdő listaár: 7 440 000 Ft

 

2019 március 31-ig lehetett rendelni a smart benzines, vagy dízel üzemű változatait. Ezt követően már kizárólag csak az EQ, azaz a villanymotoros változatok rendelhetők. Saját berkeken belüli döntés volt, hogy végleg felhagytak a hagyományos üzemanyaggal. A jövőt szem előtt tartó bátor döntésnek látszik ilyen módon végérvényesen elvágni a köldökzsinort, azonban jobban belegondolva túl nehéz dolga nem volt a smartnak. Amúgy is egy városi forgalomra tervezett kisautó. Jóval könnyebb volt elektromos autót faragni belőle, mivel ebben a kategóriában nem igazi elvárás a minél nagyobb hatótáv, az autópálya tempó stb.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Smart-EQ_fortwo_1_20220201151835.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Smart-EQ_fortwo_2_20220201151841.jpg

 

3.	Fiat 500e
70 kW – 95 LE
 180 km hatótáv / 23,8 kWh akkumulátor
	Kezdő listaár: 8 990 000 Ft

Az első generációs Fiat 500e modellt 2019-ig gyártották. A ráncfelvarrott pedig 2020-ban került az utakra. Ezeket már kizárólag az európai piacra gyártották. Újragondolt belső tér és finomított külső jegyek jellemzik az ikonikus modellt, mely így tovább viszi a márka hagyományait egy modern korba.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Fiat-500_1_20220201152203.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Fiat-500_2_20220201152208.jpg

 

4.	Mazda MX-30
 104 kW – 140 LE
 200 km hatótáv / 32 kWh akkumulátor
	 Kezdő listaár: 10 740 900 Ft

 

Kívülről is jól látszik, hogy nem kifejezetten elektromos autók számára készült a karosszéria ahogy a Mazda megtartotta a klasszikus hűtőrácsot is. A motortér kialakítása inkább a hibrid és Plug-in hibrid változatoknak kedvez már a méreteit tekintve. A SUV forma megtartásával tudta a gyártó, hogy kedvez a vásárló közönségnek, mert kedvelt a mai vásárlási statisztikákat figyelembe véve. Ezen kívül az akkumulátor elhelyezése a padlóban is könnyebb feladat.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Mazda-MX-30_1_20220201152217.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Mazda-MX-30_2_20220201152222.jpg

 

5.	Hyundai Ioniq Electric
 100 kW – 136 LE
293 km hatótáv / 38,3 kWh akkumulátor
	 Kezdő listaár: 10 999 000 Ft

 

A Hyundai Ioniq megjelenése után rövid időn belül a figyelem középpontjába került. Hibrid, Plug-in Hibrid és tisztán elektromos változatot készített a koreai gyártó, mely hatékonyságáról, jó fogyasztásáról - még nagy tempó mellett is – vált híressé. Az érdeklődés olyan nagy volt, hogy szinte szerencsésnek mondhatta magát az, aki hozz tudott jutni, mert a gyártás sem tudta lekövetni a piaci igényeket. Az akku méretéhez kiemelkedő hatótáv a remekül sikerült hajtásrendszernek, az alacsony építésnek és az ebből származó kedvező légellenállásnak volt köszönhető.
A konkurensek megpróbáltak lépést tartani így a gyártó növelte az akku méretét. Az első verzió akkumulátora 28 kWh volt, majd 2019-ben megjelent frissített 38 kWh-s változat.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Hyundai-Ioniq_Electric_1_20220201152431.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Hyundai-Ioniq_Electric_2_20220201152440.jpg

 

6.	Opel Corsa-e
 100 kW – 136 LE
 330 km hatótáv / 50 kWh akkumulátor
	 Kezdő listaár: 11 160 000 Ft

A PSA csoportnál lefejlesztettek egy olyan villanyautós csomagot, ami az eddig is forgalmazott  hagyományos autóikba beszerelhető és ezt minden márkájuk egy-két modelljébe beépítve indultak el az elektromos autók piacán. Egy fejlesztés, megannyi konstrukció. Zseniális ötlet és gyors, precíz kivitelezés. Így van autójuk DS, Peugeot, Opel és Citroën emblémával. Ugyanaz a technika más-más stílusú autókban. Így egy nagyon széles skála szerint tudnak a vásárlóközönségnek a már megszokott minőségben elektromos autókat építeni.
Ezen belül az Opel Corsa-e a család egyik legkisebb tagja. Szép, modern, de nem különösebben hivalkodó. Nem akarja fennhangon hirdetni, hogy figyeljetek, én vagyok az elektromos Corsa. Nálunk a zöld rendszám miatt észrevehető, de a külföldi rendszámosak között csak a szemfülesek – akik tudják mit jelöl a kis e betű az oldalán és hátulján –, tudják megmondani róla, hogy villanymotor hajtja.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Opel-Corsa-e_1_20220201152731.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Opel-Corsa-e_2_20220201152807.jpg

 

7.	MINI Cooper SE
 135 kW – 184 LE
 235 km hatótáv / 32,6 kWh akkumulátor
	 Kezdő listaár: 11 175 000 Ft

 

A MINI a BMW cégcsoport tagjaként kötődik a bajor gyártóhoz. Ugyan kívül, belül egy igazi MINI a hajtáslánca és a kezelőfelülete azonban a BMW i3s 94 Ah-s, előző verziójának alkatrészeiből állították össze. Ez persze nem ipari titok, ugyanis a motorháztető alá benézve mindenütt a BMW logókval találkozunk, ami nem feltétlenül jelent rosszat, hiszen az i3 egy nagyon jó technikai alapokkal rendelkező villanyautó, a 94 Ah-s változata pedig egyenesen jól sikerült széria.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Mini-Cooper_SE_1_20220201153023.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Mini-Cooper_SE_2_20220201153028.jpg

 

8.	Hyundai Kona Electric
 100 kW - 136 LE
 305 km hatótáv / 39 kWh akkumulátor
	Kezdő listaár: 11 199 000 Ft

 

A Hyundai Kona Electric nagyobb akkupakkal megvásárolható modelljét nagyon várta mind az európai, mind a magyarországi vásárló közönség. Megnyerő ugyan a crossover formavilág is, azonban a 64 kWh-s akkuval, 204 LE teljesítménnyel piacra dobott változat olyan hatótávot kínált, mint egy Tesla, mégis elérhetőbb áron.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Hyundai-Kona_Electric_1_20220201153126.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Hyundai-Kona_Electric_2_20220201153131.jpg

 

9.	Peugeot e-208
 100 kW – 136 LE
 340 km hatótáv / 50 kWh akkumulátor
	Kezdő listaár: 11 200 000 Ft

 

A PSA csoport tagjaként a Peugeot szinte minden modellje modern, letisztult ütős. A dizájnerek éppen a magas hullámokat lovagolják. Ezek azok az autó, melyek 10 év múlva is jól fognak kinézni.
Méreteit tekintve a Peugeot e-208 egyértelműen kisautó. Bár a formavilágából adódóan szerintem elsőre bárki besorolná a Nissan Leaffel egy csoportba, de a Renault Zoe és a Honda e, illetve a BMW i3 a vetélytársai. Annyiban más az előbb említetteknél, hogy az e-208 akár 5 személy szállítására is alkalmas.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Peugeot-e-208_1_20220201153225.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Peugeot-e-208_2_20220201153230.jpg

 

10.	Kia e-Soul
 100 kW – 136 LE
 277 km hatótáv / 39,2 kWh akkumulátor
	 Kezdő listaár: 11 449 000 Ft

 

Első ránézésre talán az juthat eszünkbe, hogy ezt az elektromos autót a KIA bizony nem szélcsatornában tervezte. Markáns elnagyolt vonalak jellemzik, ami nem feltétlenül nyeri el mindenki tetszését. Viszont ez már a harmadik változata, mely összetéveszthetetlenül KIA Soul. Összképben annyiban különbözik a többitől, hogy az összes ma idehaza kapható Kia cseppformájú fényszóróval rendelkezik, egyedül az e-Soul hunyorog egy vékony csík formájú fényszórón át.
Rendkívül ügyesen lett kitalálva, mert úgy lett crossoveres, hogy alapvetően inkább kisautónak tűnik. Pedig egyáltalán nem kicsi. Ha hasonlítani akarnánk, akkor a Hyundai Kona volna az, ami méreteit tekintve a leginkább társa lehet. A tengelytávuk például meg is egyezik.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Kia-e-Soul_1_20220201153336.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Kia-e-Soul_2_20220201153347.jpg

 

11.	Honda e
100 kW – 136 LE
 220 km hatótáv / 28,7 kWh akkumulátor
	 Kezdő listaár: 11 550 000 Ft

 

A Honda e első ránézésre egy retro cuki kisautó benyomását kelti, de ha jobban megnézzük igencsak modern felszereltséggel. Ha kiszúrjuk a kilincset, tolatókamerát, oldaltükröket, ledlámpákat melyek elöl és hátul is pontosan ugyanolyan kerek lámpatestek. Mikor nincsenek bekapcsolva nem könnyű megmondani, hogy a kis Honda éppen jön, vagy megy. Ráadásul nem is olyan kicsi. A japán tervező mérnökök sikerrel tévesztenek meg, hiszen mikor ránézünk, nem tűnik fel a mérete. Az első generációs Golfhoz hasonlítva 20 centivel hosszabb, 14 centivel szélesebb, 12 centivel magasabb. Meghatározó még a kéttónusú fényezés. Optikailag összenyomja az alján körbfutó csík, illetve felül a fekete tető.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Honda-e_1_20220201153434.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Honda-e_2_20220201153439.jpg

 

12.	Citroën ë-C4
 100 kW – 136 LE
 357 km hatótáv / 50 kWh akkumulátor
	 Kezdő listaár: 11 670 000 Ft

 

Talán az egyik leginkább szerethetőbb tagja a PSA csoport elektromosainak a Citroën ë-C4.
Sportos, áramvonalas, éles ki-be törésekkel, éles vonalakkal abszolút látványos, modern autó. Megnövelt hossz, tágas belsőtér, méretes csomagtartó jellemzi.
Európai gyártású autóként a Citroën ë-C4 jól és mondhatni bőséggel konfigurálható. Az alapmodell Bluetooth, Apple Carplay és Android Auto kompatibilis infotainment rendszerrel, hátsó parkolószenzorral, automatikus rögzítőfékkel és esőérzékelős ablaktörlővel érkezik, viszont ülésfűtés nincs benne.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Citroen-e-C4_1_20220201153525.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Citroen-e-C4_2_20220201153534.jpg

 

13.	Renault ZOE
 80 kW – 109 LE
 395 km hatótáv / 52 kWh akkumulátor
	 Kezdő listaár: 11 699 000 Ft

 

Az első ZOE-k 22 kWh kapacitású akkumulátorral és 90 lóerős motorral hagyták el a gyárat. A megtehető táv 150 km volt. 2016-ban egy ráncfelvarrást követően nagyobb akkupakkot is kapott, mely immáron 44 kWh-s volt és 110 lóerős. Így a hatótáv 300 km-re ugrott. A második generációs ZOE megkapta legújabb pakkját, az E-Tech Electric 50 akkumulátort, mellyel a hatótávja is jelentősen nőtt a kis autónak.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Renault-Zoe_1_20220201153619.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Renault-Zoe_2_20220201153624.jpg

 

14.	Kia e-Niro
 100 kW – 136 LE
 312 km hatótáv / 39,2 kWh akkumulátor
	 Kezdő listaár: 11 799 000 Ft

 

A Niro egy remek teljes értékű családi autó elektromos kivitelben. Nem lesz vele gond a városi közlekedés és parkolás éppúgy, mint egy hosszabb országúti kiruccanás sem. A motor és akkupakk megegyezik a Hyundai Kona Electric-ben ismerttel. A 2021 végén bemutatott modellt az elődhöz képest jelentősen átdolgozták.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Kia-e-Niro_1_20220201153714.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Kia-e-Niro_2_20220201153721.jpg

 

15.	Opel Mokka e
 100 kW – 136 LE
 322 km hatótáv / 50 kWh akkumulátor
	Kezdő listaár: 11 990 000 Ft

 

A Mokka e padlólemeze megegyezik az Opel Corsa e-ben is használttal, így technikai paraméterei is nagyon hasonlóak. Megjelenésében és térérzetében viszont teljesen más. B szegmensű crossover. A Mokka e kis családi autónak mondható, méghozzá elég jó alapfelszereltséggel. Lítium-ion akkumulátora modern, folyadékhűtéses, így nem melegszik túl sem autópálya tempónál, sem töltés közben. Mindegyik felszereltségben ledcsomag jár az autóhoz, így a hatótávot nem befolyásolja a modern világítás sem.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Opel-Mokka-e_1_20220201153807.jpg /sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/30/o_Opel-Mokka-e_2_20220201153812.jpg

 

*Az adatok nem tartalmazzák a támogatást, illetve az objektív összehasonlítás érdekében az egyéni kedvezményeket sem. Mindegyik autó a cikk megjelenéskori 2022-es kereskedő által megadott listaáron szerepel. Az akkumulátor kapacitása bruttó gyári érték.

 

fb_logo kövess minket Facebookon

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/23/o_yt_logo_rgb_light_20211113074432.jpg kövesd csatornánkat