Az évente kétszer megrendezett norvég hatótáv teszt téli tesztje során 31 tisztán elektromos autó hatótávjának tesztelését végezte el a Norvég Automobil Szövetség és a motor.no a skandináv ország zord időjárási körülményei között. Mondhatjuk, hogy korrektül le vannak tesztelve az autók téli körülmények között a megtehető legnagyobb egy feltöltéssel megtehető kilométerek tekintetében, ugyanis a 100%-ra töltött akkumulátorokkal teljes lemerülésig, megállásig hajtották őket -10 és 0 fok közötti hőmérsékleten.
Kíváncsiak voltak még az energiatakarékos módra a hatótáv végén, valamint, hogy mennyi idő alatt tölthetők fel az autók 80%-ra.
Azonos körülményekkel indították útnak a járműveket. Zárt garázsból kezdték meg a távot, azonban sem az autók utastere, sem az akkumulátorok nem voltak előmelegítve. Minden jármű ugyanazon az útvonalon haladt, normál forgalom mellett. A belső fűtést mindegyik járműben 21 fokra állították, valamint az ülésfűtéssel segíthettek rá a sofőrök annak leggyengébb fokozatát használva. A sebességet 60 és 110 km/h között választhatták meg a pilóták, így egyaránt haladtak városi, országúti és autópálya tempóban is. Fel kellett kapaszkodniuk útjuk során egy emelkedőre is, bár a legmesszebbre jutóknak jutott még egy hegymenet.
A sorrendet az alábbi táblázatban mutatjuk, viszont az első három helyezettet kiemelnénk:
A harmadik helyen végzett a BMW iX xDrive 50.
Második a Mercedes-Benz EQS 580 4matic.
Az első helyen a Tesla Model 3 Long Range végzett.
Ez a három autó több mint 500 kilométert tudott megtenni egy feltöltéssel. Érdemes megjegyezni és észrevenni, hogy figyelemre méltó a fejlődés a 2020-as teszthez képest, mert akkor még egyik autó sem érte el az 500 kilométeres távolságot.
A WLTP hatótávot viszont egyik jármű sem tudta produkálni. Az eltérések némely esetben jelentősek a valós és a megadott adatok között. Érdekes, hogy a legkisebb eltérést a BYD Tang, míg a legnagyobbat az egyik Skodánál tapasztalhattuk.