Fedezze fel a Bolloré kabrióját a Bluesummer-t

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/11/o_bollore-bluesummer-620x413_20210719220604.jpg

Az első, 2013 végén bemutatott Bluesummert eredetileg 2014 nyarán mutatták volna be, azonban a Bolloré úgy döntött, hogy egy évvel elhalasztja megjelenését.

Ugyanaz a platform, mint a Bluecar

A gazdaságosság megkívánja, hogy a Bluesummer pontosan ugyanazt a technikai platformot használja, mint a nagytesó, a Bluecar.  A személygépjármű kategóriában kialakított – ezért hazájában állami támogatásra jogosult jármű – 50 kW-os villanymotorral és 30 kWh LMP akkumulátorral van felszerelve.
A teljesítmény tekintetében a gyártó 100–200 (országút-város) kilométeres hatótávot és 110 km/h végsebességet ígér.
A négyüléses Bluesummer egy kis csomagtartóval is rendelkezik, amely 200–800 dm3 rakteret kínál.  Zord időben a ponyvarendszer lefedi az egész autót.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/11/o_bollore-bluesummer-schema_20210719220610.jpg

Szép retro megjelenés

A végeredmény inkább egy négykerekű jármű, mint egy igazi autó lett. A kis Bluesummer továbbra is szimpátiát vált ki határozottan retro kinézetével és Mehari milliőjével.  A türkizkék szín meglehetősen jól megválasztott, és ellentétben áll az Autolib kezdetekben használt „piszkos szürkéjével”, míg a műanyag bevonatú ülések és a belső megjelenés korhűvé teszi a járművet.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/11/o_bluesummer_essai_08_20210719220559.jpg

A kis kabrió sajátosságai: Bluesummerjén kívül-belül használhatja a nagynyomású mosóját, ugyanis a Bolloré a padló alatt lyukakat alakított ki, melyek lehetővé teszik, hogy a víz egyszerű kifolyjon az utastérből.

Ride & Drive

A Bluesummer működése meglehetősen egyszerű, mivel a vezetési módok a sebességváltókar helyén található gombokkal választhatók ki.
Ez a kis autó nagyonis könnyen kezelhető. A Bluesummert igencsak szórakoztató vezetni progresszív és dinamikus gyorsítással egyaránt.  Egy gyönyörű tájon, tökéletes időjárás mellett az elektromos jármű csendje és a kabrió kényelme miatt a Bluesummer nagyon kellemes vezetési élményt kínált.

17 700 euró akkumulátor nélkül

Az állami támogatással, akkumulátorok nélkül 17 700 euróért kínált Bluesummer jóval drágább, mint riválisai, az élen a Renault Zoeval.  Valójában nehéz megjósolni a kereskedelmi sikert, főleg, hogy az LMP akkumulátor „önfogyasztása” továbbra is némi odafigyelést kíván a mindennapok használatai során.
Ezt a kabriót a nyári szezonban igen sok helyen fogják bérbeadásra kínálni a nyaralóhelyek környékén. A helyszíneket május elejétől töltik fel, és főként azokban a dél-franciaországi városokban találhatók, ahol erős a turisztikai vonzerő. (Sainte Maxime, Juan Les Pins, Antibes, Aix-en-Provence, Nizza, Saint Tropez stb.)

Továbbá a Bolloré a szállodaipart is megcélozhatja azzal, hogy Bluesummerjét bérbeadásra kínálja az ügyfelek számára.  Az autómegosztás szezonális lehetőség lehet néhány tengerparti üdülőhelyen is, mivel – a Bluecarhoz hasonlóan – a járművet alapkivitelben az IER telematikai rendszerrel szerelik fel, amely lehetővé teszi az autómegosztó szolgáltatást.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/11/o_bluesummer_essai_03_20210719220540.jpg/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/11/o_bluesummer_essai_07_20210719220554.jpg/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/11/o_bluesummer_essai_05_20210719220545.jpg/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/11/o_bluesummer_essai_06_20210719220549.jpg

Adatok áttekintése

Névleges teljesítmény: 35 kW

Maximális teljesítmény: 50 kW

Akkumulátor típusa: lítium-fém-polimer

Akkumulátor kapacitása: 30 kWh

Maximális sebesség: 110 km/h

Hatótáv: 100-200 km

Maximális töltőáram: 16A

Gyors töltés: -

Hosszúság: 3,69 m

Szélesség: 1,71 m

Magasság: 1,65 m

Csomagtartó térfogata: 200 dm3 (800 dm3 összecsukott ülésekkel)