Fedezze fel a Bolloré kabrióját a Bluesummer-t
Az első, 2013 végén bemutatott Bluesummert eredetileg 2014 nyarán mutatták volna be, azonban a Bolloré úgy döntött, hogy egy évvel elhalasztja megjelenését.
Ugyanaz a platform, mint a Bluecar
A gazdaságosság megkívánja, hogy a Bluesummer pontosan ugyanazt a technikai platformot használja, mint a nagytesó, a Bluecar. A személygépjármű kategóriában kialakított – ezért hazájában állami támogatásra jogosult jármű – 50 kW-os villanymotorral és 30 kWh LMP akkumulátorral van felszerelve.
A teljesítmény tekintetében a gyártó 100–200 (országút-város) kilométeres hatótávot és 110 km/h végsebességet ígér.
A négyüléses Bluesummer egy kis csomagtartóval is rendelkezik, amely 200–800 dm3 rakteret kínál. Zord időben a ponyvarendszer lefedi az egész autót.
Szép retro megjelenés
A végeredmény inkább egy négykerekű jármű, mint egy igazi autó lett. A kis Bluesummer továbbra is szimpátiát vált ki határozottan retro kinézetével és Mehari milliőjével. A türkizkék szín meglehetősen jól megválasztott, és ellentétben áll az Autolib kezdetekben használt „piszkos szürkéjével”, míg a műanyag bevonatú ülések és a belső megjelenés korhűvé teszi a járművet.
A kis kabrió sajátosságai: Bluesummerjén kívül-belül használhatja a nagynyomású mosóját, ugyanis a Bolloré a padló alatt lyukakat alakított ki, melyek lehetővé teszik, hogy a víz egyszerű kifolyjon az utastérből.
Ride & Drive
A Bluesummer működése meglehetősen egyszerű, mivel a vezetési módok a sebességváltókar helyén található gombokkal választhatók ki.
Ez a kis autó nagyonis könnyen kezelhető. A Bluesummert igencsak szórakoztató vezetni progresszív és dinamikus gyorsítással egyaránt. Egy gyönyörű tájon, tökéletes időjárás mellett az elektromos jármű csendje és a kabrió kényelme miatt a Bluesummer nagyon kellemes vezetési élményt kínált.
17 700 euró akkumulátor nélkül
Az állami támogatással, akkumulátorok nélkül 17 700 euróért kínált Bluesummer jóval drágább, mint riválisai, az élen a Renault Zoeval. Valójában nehéz megjósolni a kereskedelmi sikert, főleg, hogy az LMP akkumulátor „önfogyasztása” továbbra is némi odafigyelést kíván a mindennapok használatai során.
Ezt a kabriót a nyári szezonban igen sok helyen fogják bérbeadásra kínálni a nyaralóhelyek környékén. A helyszíneket május elejétől töltik fel, és főként azokban a dél-franciaországi városokban találhatók, ahol erős a turisztikai vonzerő. (Sainte Maxime, Juan Les Pins, Antibes, Aix-en-Provence, Nizza, Saint Tropez stb.)
Továbbá a Bolloré a szállodaipart is megcélozhatja azzal, hogy Bluesummerjét bérbeadásra kínálja az ügyfelek számára. Az autómegosztás szezonális lehetőség lehet néhány tengerparti üdülőhelyen is, mivel – a Bluecarhoz hasonlóan – a járművet alapkivitelben az IER telematikai rendszerrel szerelik fel, amely lehetővé teszi az autómegosztó szolgáltatást.
Adatok áttekintése
Névleges teljesítmény: 35 kW
Maximális teljesítmény: 50 kW
Akkumulátor típusa: lítium-fém-polimer
Akkumulátor kapacitása: 30 kWh
Maximális sebesség: 110 km/h
Hatótáv: 100-200 km
Maximális töltőáram: 16A
Gyors töltés: -
Hosszúság: 3,69 m
Szélesség: 1,71 m
Magasság: 1,65 m
Csomagtartó térfogata: 200 dm3 (800 dm3 összecsukott ülésekkel)