Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni, amikor elektromos autó vásárlását fontolgatod? Nem árt tisztában lenni a lehetőségeiddel és a követelményekkel.

Ebben a cikkünkben megpróbálunk egy átfogó képet alkotni az elektromos autók piacáról, tulajdonságairól, hogy el tudd helyezni az igényeidet és azok követelményeit és tisztában legyél azzal, hogy milyen döntés milyen irány felé visz majd. Nem tudunk mindenkor alkalmazható szabályt alkotni, de támpontokat igyekszünk adni…

Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni…

Az elektromos autó egy teljesen más műfaj, mint az eddig megszokott autód. Míg az eddigi autódnál akkor kellett gondoskodnod az üzemanyag utánpótlásról amikor a megtehető távolság már csak kb. 100 km volt, addig az elektromos autónál ez a maximális megtehető távolság, amit egy feltöltéssel meg tudsz tenni.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_fuel-charge_20210711213432.jpg

Nyilván egy picit most sarkítok ezzel hiszen a megtehető hatótáv függ a felhasználás milyenségétől, illetve függ attól, hogy éppen milyen elektromos autóban ülsz. Persze 10 milliós vételár környékén azért már van lehetőség többet megtenni egy új autóval, de a felfogás körülbelül ez kell, hogy legyen. Eleinte furcsa érzés, hogy a normál autódnál amikor felvillant a kis sárga tankolásra figyelmeztető jelzés, elkezdtél aggódni, hogy hol a következő benzinkút, ahol tudok tankolni (egy autópályán például), addig egy elektromos autónál ennyid van és kész. Ezzel kell megoldanod a mindennapokat.

Tehát amikor azt mondom, hogy fontold meg és nézd meg, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venned elektromos autó vásárlásnál, ez az egyik szempont amire gondolok. Nézd meg azt, hogy neked a napi megtehető távolság igényedbe belefér-e az, amit az az elektromos autó, amit kiszemeltél magadnak meg tud tenni egy feltöltéssel.

Persze itt is vannak alternatív megoldások. Nem kell feltétlenül egy feltöltéssel megoldanod a napi limitedet. Mondok egy példát: hogyha dolgozni jársz majd ezzel az elektromos autóval és a munkahelyeden is – vagy annak közelében – tudod tölteni az autót, akkor egész egyszerűen csak azt nézd meg, hogy az otthonodtól milyen messze van a munkahelyed? Belefér-e az adott autó hatótávjába? Mert miután a munkahelyeden fogsz eltölteni négy hat nyolc órát, addig jellemzően ezek az autók feltöltenek és újra rendelkezésedre áll a szinte maximális hatótávolság. Vannak már nagyon korszerű elektromos autók melyek a kapacitásuk 80%-ára egy órán belül feltöltenek. (A töltésről, töltőkről egy korábbi cikkünkben olvashatsz bővebben.)

Ehhez kapcsolódóan van egy jóhírem: Azt mondtam az imént, hogy vizsgáld meg, hogy neked hogyan fog működni a hatótáv a mindennapokban. Ezt nem kell feltétlenül megsaccolnod, vagy számolgatnod. Van rá lehetőséged a Green-Car-nál, hogy autóvásárlás előtt kipróbálhatod az általunk forgalmazott Bollore Bluecar-t, hogyan működik a Te életedben? Hogyan tudod beilleszteni Te a saját mindennapjaidba?

A másik szempont – és talán a legfontosabb –, hogy vajon tudod e megfelelő helyen tölteni az autódat? Itt arra gondolok, hogy egy kertes háznál például, vagy egy garázzsal rendelkező háznál ez nem okozhat különösebb gondot, mert valószínűleg kiépíthető vagy eleve van is megfelelő konnektor, ahova egész egyszerűen be lehet dugni tölteni az autót.

Míg egy tömbháznál ez annyira nem egyértelmű. És bizony, ha nincs hol tölteni éjszaka az autót, vagy nincs egy fix „bázis”, ahol tudod tölteni az autódat, akkor ne is gondolkodj elektromos autó vásárláson.

Egy szempont az is, hogy milyen funkciót fog betölteni az elektromos autó a családban? Fő közlekedési eszköznek szánod, vagy második autónak? Ha a fő közlekedési eszköz lesz, akkor bizony kompromisszumokat kell kötni kivéve, hogyha az életed olyan, amibe a napi 100-200 km-es, vagy – mélyebbre nyúlva a zsebedben – 300-350 km-es hatótáv belefér. Amennyiben második autó szerepet fog betölteni, akkor egy fokkal szabadabb a helyzet, mert van egy fő autód, amivel a megszokott módon tudsz közlekedni, a második pedig egy alternatív közlekedési forma, amivel olcsóbban és zöldebben tudsz járni. Illetve még egy lehetőség, hogy egy olyan munkaeszköz, amelynél kifejezetten előny az, hogy zöld rendszáma van az autónak. Ennek előnyeiről egy későbbi cikkünkben fogok írni.

Illetve jó tisztában lenni azzal, hogy amennyiben olyan munkakört töltesz be, ahol az autóval egy városi környezetben viszonylag sűrűn mozogsz – mint például egy üzletkötő vagy futár –, fontos szempont lehet, hogy nem kell minden elindulás előtt újra beindítani az autódat, mert egy elektromos autónál csak beülsz, rálépsz a gázra és mész. Így bizonyos alkatrészek kopását, tönkremenetelét megelőzheted, mert egész egyszerűen nincsen az autóban például önindító. Azt már tudjuk, hogy a „hagyományos” start-stop rendszerrel felszerelt autók minden lámpánál leállítják majd újraindítják a motort és ez nem jelent többlet üzemanyag költséget azzal szemben, mintha folyamatosan járna a motor, de egy elektromos autónál még csak ilyen sincs így ez nyilván jelentősen csökkenti a felhasználás költségeit. Arról nem is beszélve, hogy a gyakori parkolásoknál nem kell fizetned, ugyanis nincs parkolási díj!

A továbbiakban az elektromos autók piacán vételár szerint növekvő sorrendben nézzük meg a kínálatot.

Városi elektromos autó 5 millió alatt

Bollore Bluecar

Az elejére sorolnám az egyik legérdekesebb teljesen elektromos kisautót, mellyel a „legolcsóbban juthatsz igencsak messzire”. Ez az autó a Bollore Bluecar. A járműről bővebben itt olvashatsz: www.green-car.hu, ezért a bemutatását ez a cikk nem hivatott taglalni, azonban azt mindenképp érdemes tudni, hogy háromféle változatban kapható: tehergépjármű, személygépjármű és prémium minőségű személygépjármű. LMP (Litium Metal Polimer) akkumulátora névleges teljesítménye 35 kW, mellyel a kisautó városi környezetben 200-250km-ert tud megtenni egy feltöltéssel. A teljesen lemerült akkumulátor maximumra töltésének ideje 8 óra 220V-ról 16A tápegységen. TGK változata 2 üléses, míg SZGK kivitelei 4 személy szállítására alkalmasak.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_bollore-bluecar_20210711213638.jpg

Totalcar teszt

Speedzone test

Player bemutató

Akkuméret: 42 (30) kWh

Hatótáv 250 km

Ár: 2 690 000 Ft+áfa (TGK) / 3 390 000 Ft (SZGK) / 4 490 000 Ft (Premium)

Városi elektromos autó 5-6 millió környékén

Volkswagen e-up

A Volkswagen e-up, a Škoda CITIGOe iV és a SEAT Mii testvéreként kisebb akkuval már korábban is a piacon volt. 2020-ban Škoda és SEAT változatban is kapható volt (bár nálunk az utóbbit nem forgalmazták), 2021-re pedig csak VW emblémával marad a piacon. Az akku bruttó kapacitása 36,8 kWh, amiből 32,3 kWh használható. Az AC fedélzeti töltő 7,2 kW-os, érdekessége, hogy a gyakori 1x32A helyett 2x16A áramforrást preferál. A CCS szabványos DC töltőről maximum 40 kW teljesítményű töltésre képes, amivel az üres akku kb. 1 óra alatt 80%-ra tölthető. A 2021-re Magyarországra tervezett mennyiség már gazdára talált. Persze visszamondásból itt-ott előkerülhet még néhány példány, de a gyártó weboldalán konfigurálni már nem lehet.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_volkswagen-e-up_20210711213812.jpg

Akkuméret: 36,8 (32,3) kWh

Hatótáv (WLTP): 260 km

Ár: 8 093 810 Ft

Dacia Spring

A Dacia Spring igen népszerű modellnek ígérkezik. Teljesítménye és hatótávja ugyan nem kimagasló. Maximális teljesítménye 44 Le (33 kW), forgatónyomatéka 125 Nm. Az ECO gomb megnyomásával a teljesítmény 23 kW-ra csökken, ezzel egyetemben a 125 km/h végsebesség 100 km/h-ra, amellyel körülbelül 10%-kal növelhető a hatótáv. Kedvező árával sokak számára válhat népszerűvé az elektromos autózás. A Springet Kínában gyártják majd, ahol már forgalomban van Renault K-ZE City néven, így a Renault csoport feladata az volt, hogy a kedvező ár mellett az európai ízléshez és biztonsági elvárásokhoz igazítsák a modellt.

Az elektromos Dacia háromféle változatban kerül piacra. 2021 tavaszán elsőként az autókölcsönzők, autómegosztók számára tervezett verzió érkezett meg. A bárki által megvásárolható személyautó, illetve a 2 üléses kisteherautó-változat ősszel érkezik.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_dacia-spring-electric_20210711213842.jpg

Akkuméret: 28,6 (26,8) kWh

Hatótáv (WLTP): 225 km

Ár: 6 499 000 Ft

Smart EQ Fortwo és Smart EQ Forfour

A Daimler által gyártott elektromos változat 2020-ra látványosan megújult, miközben megőrizte a Smartok hagyományos, megszokott jellegzetes formáját. Fő újításai egyebek mellett, hogy belül új információs fedélzeti rendszert és új középkonzolt is kapott. Kis mérete ellenére az új középkonzolnak köszönhetően tágasabb lett a belső tér. A ma már kicsinek számító akkumulátor-kapacitással elsősorban városi közlekedésre ideális. Aprónak számító külső méretei miatt a parkolás is könnyű az autóval. Készül belőle kabrió karosszéria-változat is. Opcionálisan 22 kW kapacitású fedélzeti töltővel is megvásárolható, amivel csupán 40 percet igényel a 10-ről 80%-ra töltés. DC töltési lehetőség azonban nincs.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_smart-fortwo-forfour_20210711213916.jpg

Akkuméret: 17,6 (16,7) kWh

Hatótáv (WLTP): 133 km

Ár: 7 250 430 Ft

Kis méretű családi elektromos autó 11 millió alatt

Fiat 500e

A Fiat 500e háromféle karosszéria-változattal kapható. A megszokott 3 ajtós ferdehátú mellett létezik egy kabrió, valamint egy 3+1 elnevezésű kivitel is. Ez utóbbinál az autó jobb oldalán egy hátrafelé nyíló kiegészítő ajtó segíti a hátsó ülésekre való bejutást. Kétféle akkumérettel, 42 kWh és 23,8 kWh kapacitással egyaránt megvásárolható az olasz kis e-autó. A kisebb akkuval a villanymotor maximális teljesítménye 70 kW, a nagyobbal 87 kW. A DC töltési sebesség is eltérő az akku mérettől függően, a 23,8 kWh-s csomaghoz maximum 50 kW, a nagy akkuhoz maximum 85 kW villámtöltési teljesítmény társul.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_fiat-500e_20210711213944.jpg

Akkuméret: ? (23,8) / 42 (37,3) kWh

Hatótáv (WLTP): 180/320 km

Ár: 7 990 000 Ft

Honda e

A Honda e letisztult formavilággal, lendületes kialakításba csomagolt elektromos autó, prémium minőségű anyagfelhasználással. Az első és hátsó tengely között 50-50%-os súlyeloszlással, hátsókerék-meghajtással, és innovatív megoldásokkal (pl. parkolóasszisztenssel, valamint a visszapillantó tükrök helyett kamerák és kijelzők alkalmazásával). Az autó kétféle, 136 és 154 Le teljesítményű villanymotorral lesz kapható. A gyár ígérete szerint 31 perces villámtöltési opció is segíti a felhasználást, az alacsony töltöttséget jelző figyelmeztetéstől a 80%-os töltöttségi szint eléréséig 50 kW-os töltő használata mellett.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_honda_e_20210711214011.jpg

Akkuméret: 35,5 (32) kWh

Hatótáv (WLTP): 220 km

Ár: 10 990 000 Ft

Mini Cooper SE

A BMW 2020-tól az i3 hajtásrendszerét a 94 Ah változatból ismert kisebb akkumulátorral a tisztán elektromos MINI az eredeti, ikonikus MINI örökségét képviseli, miközben a holnap útjaira készült. A legendás gokart-feelinget ötvözi a jellegzetes dizájnnal, a prémium minőséggel. A Minibe úgy sikerült az akkucsomagot elhelyezni, hogy a csomagtér mérete a hagyományos motorral hajtott változatokkal azonos, 211 liter maradhatott. Az autóra egyértelműen jellemző a minőségi kidolgozás, igazán odafigyeltek a részletekre. Kifejezetten az elektromos MINI-hez tervezett digitális műszerfal a hagyományos sebességmérőt váltja ki egy elegáns Black Panel dizájnú 5,0 colos színes képernyővel. A már alap információknak mondható adatok kijelzésen túl megjelennek rajta a navigációs jelzések is.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_mini-cooper-se_20210711214044.jpg

Akkuméret: 32,6 (28,9) kWh

Hatótáv (WLTP): 253 km

Ár: 10 995 000 Ft

Renault Zoe ZE50

A Renault Zoe az egyik legismertebb elektromos kisautó, mely leginkább az európai piacra készült. Egészen sokáig szinte változtatások nélkül gyártották, azonban 2020-ra teljesen megújult. Az eredetileg nettó 22 kWh kapacitású akku mára már 55 kWh-ra nőtt, melyből 52 áll a felhasználó rendelkezésére, így első a kategóriájában. Alapvető vonásait megőrizte, de kívül-belül egyaránt modernebb lett. Legnagyobb újdonsága a DC töltési lehetőség, mivel a korábbi változatokat csak 22 kW és 43 kW AC töltővel lehetett feltölteni. A 22 kW teljesítmény kicsinek tűnik az 52 kWh akkukapacitáshoz, így az új modell max. 50 kW teljesítményű CCS Combo DC töltőcsatlakozót is kaphat némi felárért. A legújabb Zoe is megtartotta a 22 kW AC fedélzeti töltőt. 2020-ban számos európai országban az eladási listák élén, de legalábbis a dobogón végzett.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_renault-zoe_20210711214114.jpg

Akkuméret: 55 (52) kWh

Hatótáv (WLTP): 395 km

Ár: 9 559 000 Ft

Opel Corsa-e

Az Opel Corsa-e három modellváltozatban kapható: EDITION, GS-LINE és ELEGANCE. Kategóriájában kiemelkedő extra a LED Mátrix fényszóró, és természetesen a mai villanyautókban már megszokottnak számító fejlett vezetéstámogató funkciók jelentős részét is megkapja, például a sávtartót, parkoló asszisztenst, és az adaptív sebességtartó autómatikát. Ezen felül változtatható menettulajdonságokat is kapott a SPORT, NORMÁL és ECO módok kiválasztásával.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_opel-corsa-e_20210711214150.jpg

Akkuméret: 50 (47,5) kWh

Hatótáv (WLTP): 337 km

Ár: 10 690 000 Ft

Peugeot e-208

Az Opel Corsa-e oroszlános logóval ellátott testvérmodellje, azonos műszaki alapokkal és árképzéssel, hasonló extrákkal, így elsősorban szimpátia és kisebb felszereltségbeli különbségek alapján választhatunk a PSA csoport két új elektromos kisautója közül. Megkapta a MyPeugeot alkalmazást, melynek segítségével távolról kezelhetjük az autó néhány funkcióját, mint például a programozott töltést, vagy az utastér előfűtését / hűtését. A 100 kW-os 136 lóerős villanymotor 260 Nm nyomatékkal dinamikusan mozgatja a kis autót, a 340 km hatótávnak köszönhetően pedig egyértelműen nem csak városi autónak alkalmas.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_peugeot-e208_20210711214220.jpg

Akkuméret: 50 (47,5) kWh

Hatótáv (WLTP): 340 km

Ár: 10 290 000 Ft

Középkategóriás családi elektromos autó 10 és 15 millió forint között

Citroën ë-C4

2020-ban 5 szériamodellel indult az elektromos autók piacán a Citroën. A WLTP hatótáv az azonos akkumérettel szerelt kisebb testvéreknél nagyobb, amely jobb aerodinamikára és áthangolt vezérlésre egyaránt utalhat. A villanymotor ebben a modellben is megszokott, 100 kW (136 lóerő) teljesítménnyel és 260 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, de a Sport módban elérhető 9,7 másodperces álló helyzetből 100 km/h sebességre való gyorsulás hajszállal elmarad a többi modell eredményétől.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_citroen-ec4_20210711214249.jpg

Akkuméret: 50 (47,5) kWh

Hatótáv (WLTP): 350 km

Ár: 11 330 000 Ft

BMW i3

A BMW i3 az egyik legrégebbi, változatlan külsővel, de egyre nagyobb akkumulátorral (2013-tól 22 kWh, 2016-tól 33,2 kWh, majd 2018-tól 42,2 kWh kapacitással) kapható elektromos autó. A legutóbbi frissítésnél egy erősebb, 135 kW teljesítményű 184 LE villanymotor is megjelent a kínálatban az eredeti 125 kW-os mellett. Az autó tervezésekor létfontosságúnak tartották a tömeg csökkentését a kedvező fogyasztás érdekében, ezért az autó alumínium vázszerkezetet és szénszállal merevített karosszériát kapott.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_bmw-i3_20210711214320.jpg

Akkuméret: 42,2 (37,9) kWh

Hatótáv (WLTP): 300 km

Ár: 13 276 000 Ft

DS 3 Crossback e-Tense

A PSA csoport e-CMP platformra épülő kisautóinak prémium változata a DS 3. Belül számos érdekes és látványos megoldással találkozhatunk, amit a rombusz motívum ural a légbeömlőktől kezdve a bőr hatású ajtó- és műszerfal-burkolat varrásáig. Ebben a kategóriában egyedülálló az ajtók síkjába simuló kilincsek. A technikai részletek, azaz a teljesítmény, hatótáv, menettulajdonságok és a villámgyors töltés megegyeznek a PSA egyéb modelljeivel.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_ds-3-electrique-0018_20210711214354.jpg

Akkuméret: 50 (47,5) kWh

Hatótáv (WLTP): 320 km

Ár: 12 990 000 Ft

Hyundai Ioniq Electric

Az Ioniq áramvonalas karosszériája alapvetően nem változott, az orr-részen azonban a zárt lebegő rács a még jobb légellenállás jegyében megújult. A legfontosabb változás, hogy egy 36 százalékkal nagyobb 38,3 kWh-s lítium ion polimer akkumulátort kapott, melynek köszönhetően a 136 lóerős villanymotor 295 Nm nyomaték leadására képes. Nagyobb (10,25 col) középső képernyőt, és BlueLink mobiltelefonos távvezérlő alkalmazást is kapott.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_hyundai-ioniq-electric_20210711214424.jpg

Akkuméret: 40,5 (38,3) kWh

Hatótáv (WLTP): 310 km

Ár: 10 990 000 Ft

Nissan LEAF

A Nissan LEAF az egyik legnépszerűbb, legtöbb példányban eladott elektromos autó. 2019-ben Leaf e+ néven megjelent a nagyobb, 62 kWh akkuval szerelt változata, mely 160 kW-os, 214 LE motorral gyorsítja a mára csak a zöld rendszámról felismerhető elektromos autót. Számos menetbiztonsági és modern kényelmi funkcióval látták el, mint az E-PEDAL, az intelligens visszapillantó tükör, a Nissan ProPILOT sebesség- és sávtartó rendszer. De ugyanez a rendszer a kiválasztott parkolóhelyre is beáll a sofőr helyett, sőt, az alkalmas parkolót is kiválasztja helyettünk. Nekünk csak a parkolás módját kell megadnunk. De képes beavatkozni a váratlan helyzetekben is, felismeri a gyalogost és a hírtelen megálló előttünk haladót is. Automatikusan kapcsolja a távolsági fényszórót, felismeri a közlekedési táblákat, sőt, még kávéval is kínál

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_nissan-leaf_20210711214455.jpg

Akkuméret: 40 (36) kWh / 62 (58) kWh

Hatótáv (WLTP): 270 / 385 km

Ár: 10 490 000 Ft / 13 490 000 Ft

Volkswagen ID.3

A Volkswagen 2020-ban indította az ID.3 gyártását. Bár a német gyártó már régen forgalmaz elektromos autókat, az ID.3 egy alapjaitól elektromosnak tervezett autó. Kétféle motor változatban konfigurálhatjuk. A Pure Performance 110 kW (150 LE) és a Pro Performance 150 kW (204 LE) teljesítményű. Mivel az elektromos hajtás alkatrészei jóval kisebb helyet igényelnek – amennyiben az akkumulátort elrejtik a padlólemezbe – egy hasonló külső méretekkel rendelkező autó belül jóval tágasabb lehet, mint a hagyományos modellek esetében. Az ID.3 háromféle akkumulátor-kapacitással kapható, bár egyelőre nálunk csak a közepes akkuval rendelhető. A legnagyobb akkuhoz gyorsabb töltési lehetőség, és nagyobb teljesítményű villanymotor is társul.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_volkswagen-id-3_20210711214526.jpg

Akkuméret: 48 (45) kWh / 62 (58) kWh / 82 (77) kWh

Hatótáv (WLTP): 330 / 420 / 550 km

Ár: 10 843 260 Ft

Cupra Born

A Cupra el-Born a Volkswagen ID.3 150 kw-os hajtását kapta, mely 204 LE teljesítményre képes. 7,3 mp alatt gyorsít 0-ról 100 km/h tempóra. Ez az elektromos autó is a Volkswagen MEB padlólemezére épül. Műszakilag is teljesen azonos „testvérével”, azonban sportosabb karosszériát, minőségibb belső kialakítást kapott. A futurisztikus belsőtér modern, sportos, minőségi elemekből épül fel. Dinamikus futóművezérlést és hozzá 20 colos kerekeket kapott a jobb tapadás érdekében. A spanyol változat az ID.3 legnagyobb akku méretét kapja meg. Az autót eredetileg Seat el-Born néven mutatták be a Frankfurti Autószalonon.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_cupra-born_20210711214556.jpg

Akkuméret: 77 (82) kWh

Hatótáv (WLTP): 548 km

Ár: 45 000 EUR

Peugeot e-2008

A Peugeot a divatos SUV karosszériába is beépítette a több típusból jól ismert elektromos hajtásrendszert. A nagyobb méret miatt a hatótáv valamivel kisebb, mint a kis testvér e-208 esetében, de ezt a kb. 20 kilométert bizonyára sokan beáldozzák majd a tágasabb utastér és lényegesen nagyobb csomagtér érdekében. Peugeot 3D i-Cockpit rendszer révén 10 colos HD kapacitív érintőképernyős, személyre szabható 3D digitális műszercsoportot kapott. További látványosság még a hajtáslánc valós idejű illusztrálása High-tech animációval.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_peugeot-e2008_20210711214627.jpg

Akkuméret: 50 (47,5) kWh

Hatótáv (WLTP): 320 km

Ár: 11 090 000 Ft

Opel Mokka-e

Az Opel Mokka-e első ránézésre nagyon hasonló a Peugeot e-2008-hoz. A méreteket áttekintve azonban kiderül, hogy a Mokka-e 15 cm-rel rövidebb, mint a Peugeot, hiszen az elektromos Opel hosszúsága 4150 mm, az e-2008 pedig 4300 mm hosszúA különbség a csomagtér méreteiben jelentkezik, tehát az Opelé csak 310 literes. A hajtásrendszer és az akkumulátor azonos a PSA modellekből ismertekkel, a villanymotor teljesítménye 100 kW (136 lóerő) 260 Nm maximális nyomatékkal. Az autó végsebessége 150 km/h-ban került korlátozásra. A maximális DC töltési teljesítmény 100 kW. Az alapváltozat 1 fázisú 7,2 kW-os fedélzeti töltővel érkezik, de opcionálisan 3 fázisú 11 kW-os AC töltés is rendelhető. A Corsa-e-nél megismert modellváltozatokon túl egy negyedik, ULTIMATE felszereltség is választható, melyben LED Mátrix fényszórók, bőrbelső, Pure Panel digitális vezetőtér és 18 colos keréktárcsák szerepelnek.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_opel-mokka-e_20210711214656.jpg

Akkuméret: 50 (47,5) kWh

Hatótáv (WLTP): 322 km

Ár: 11 550 000 Ft

Mazda MX-30

A Mazda családi városi elektromosként promótált autója tágas belső teret és családoknak szóló utazási élményt kínál elektromos hajtással. Letisztult vonalak, minimalista ívek jellemzik, mely a kényelmet illetően egész napos utazásra hív. A cég 8 éves vagy 160 000 km-es akkumulátor garanciát ad, mellyel a minőségre hívja fel a figyelmet. A 355 Voltos 105 kW-os (143 LE) motor maximális teljesítménye 265 Nm. 100 km/h-ra 9,7 másodperc alatt gyorsít, majd a maximális sebességet 140 km/h-ban korlátozza az elektronika.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_mazda-mx-30_20210711214730.jpg

Akkuméret: 35,5 (32) kWh

Hatótáv (WLTP): 200 km

Ár: 10 390 900 Ft

Hyundai Kona Electric

A 2019-től piacon lévő Hyundai Kona 2021-ben vadonatúj átdolgozott, ráncfelvarrott karosszériával is megérkezett, a jól ismert technikai tulajdonságai mellett. 100 kW-os DC gyorstöltő állomáson a lítium ion akkumulátor mindkét akkupakk esetében 80%-ra 54 perc alatt tölt, míg 50 kW-os állomáshoz csatlakoztatva a 39 kWh-s 57, míg a 64 kWh-s 75 perc alatt tölt. Otthoni fali 7,2 kW-os töltőn 6 / 9,5 óra, míg normál fali dugaszolóaljzattal 14,5 / 23,7 óra a töltési idő.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_hyundai-kona-electric_20210711214803.jpg

Akkuméret: 42 (39) kWh / 67,1 (64) kWh

Hatótáv (WLTP): 289 / 449 km

Ár: 10 949 000 Ft / 12 149 000 Ft

Kia e-Niro

A Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric unokatestvére, azonban utastere és csomagtere tágasabb, mivel kb. 20 cm-rel hosszabb az autó. Árban nincs jelentős különbség, így a két elektromos autó közül – a szubjektív, kinek melyik tetszik jobban szemponton kívül – leginkább a számunkra szükséges csomagtér mérete alapján tudunk választani. Az e-Niro a 2020-as állami támogatásban a taxisok kedvence lett, és 2020-ban Magyarország legnépszerűbb villanyautója címet is megszerezte. Technológiai és biztonságtechnikai eszközökkel is jól felszerelt. Sávkövető rendszer, ráfutásos ütközéselkerülő rendszer, adaptív sebességtartó automatika, fényszóró asszisztens, sebességhatár figyelmeztetés, elektromos rögzítőfék, hogy csak a fontosakat említsük.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_kia-e-niro_20210711214841.jpg

Akkuméret: 42 (39) kWh / 67,1 (64) kWh

Hatótáv (WLTP): 289 / 455 km

Ár: 11 399 000 Ft / 13 299 000 Ft

Kia e-Soul

A Hyundai konszern egy 3. modellbe is beépítette a néha még a Teslákat is megszorongató hatótávot kínáló hatékony hajtásrendszerét, mindkét akku mérettel. Európában már 2019 végétől kapható, de a magyarországi kínálatot csak 2020-tól színesíti. A doboz forma tágas utasteret kínál, nem véletlenül lett 2020-ban az év városi autója. A műszaki alapok közösen a Kia e-Niro-val és a Hyundai Kona elektromos változatával, így a szimpátia, esetleg a csomagtér mérete az, ami alapján választhatunk a három elektromos autó közül.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_kia_e-Soul_20210711214927.jpg

Akkuméret: 42 (39) kWh / 67,1 (64) kWh

Hatótáv (WLTP): 289 / 455 km

Ár: 10 999 000 Ft / 13 499 000 Ft

Hyundai Ioniq 5

A Hyundai koncepcióautó kinézetű Ioniq 5 modellje kétféle akkumulátorral kerül piacra. Igen komoly versenyelőnye a 800 voltos rendszer, amely 18 perces 10-80% töltést ígér az arra alkalmas töltőoszlopokon. Természetesen az elterjedtebb 400 voltos töltőknél is feltölthető lesz az autó, az ezeken elérhető töltési idő egyelőre nem ismert. Kettő- és négykerék változat is készül az autóból. A hatótávhoz pedig kis mértékben hozzátesz a tetőbe integrált napelem is. Végsebessége is tekintélyes a nem kevesebb, mint 185 km/h-val.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_hyundai-Ioniq-5_1_20210711215016.jpg

Akkuméret: ? (58) kWh / ? (72) kWh

Hatótáv (WLTP): 450 / 550 km

Ár: 14 999 000 Ft

Kia EV6

A Kia elsp tisztán elektromos hajtású autója az e-GMP padlólemezét kapta, így az Ioniq 5-nek lesz egy testvérmodellje is. Technikai részletei pedig vélhetően megegyeznek majd az Ioniq 5 modellel. Ahogy az Ioniq 5, úgy ez az autó is kétféle akkumulátorral kerül piacra. Az ultragyors töltést is megkapjuk, mellyel 100 km megtételéhez szükséges energiát 4,5 perc alatt tudunk realizálni.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_kia-ev6_20210711215047.jpg

Akkuméret: ? (58) kWh / ? (72) kWh

Hatótáv (WLTP): 510 km

Ár: 16 190 000 Ft

Lexus UX 300e

A Lexus UX 300e az első elektromos autója a cégnek, melyet Európában is értékesít. A technikai jellemzői alul marad a vetélytárssakkal szemben, különösen az 50 kW-os DC és maximum 6,6 kW-os AC töltési sebességet illetően. Bár minden bizonnyal a lassú töltés is hozzájárulhat ahhoz, hogy egymillió kilométeres (10 éves) garanciát kínálnak az akkura. Az autót 150 kW teljesítményű, 300 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor hajtja, így a gyorsulása 100 km/h-ra 7,5 másodpercet használ el. Végsebesség pedig 160 km/h.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_lexus-ux-300e_20210711215129.jpg

Akkuméret: 54,3 (52) kWh

Hatótáv (WLTP): 305 km

Ár: 18 900 000 Ft

Nissan Ariya

Az Ariya 2021 végén kerülhet a piacra folyadékhűtéses akkumulátorral, mely 130 kW DC töltéssel és 22 kW-os, három fázisú AC töltéssel érkezik. Gyorstöltéssel 30 perc alatt 300 km megtételére elegendő energiát realizál. Tovább fejlesztett ProPilot 2.0 vezetéstámogatás és az e-Pedal. Újdonság a ProPILOT Remote Park, amelynek segítségével az autó képes lesz távvezérelt, vezető nélküli parkolásra, valamint az új HMI kommunikációs felület, hangfelismeréssel.

Kétkerék-meghajtású és e-4ORCE összkerék-meghajtású (hajtott tengelyenként egy villanymotor) változatban egyaránt megvásárolható lesz. Ez utóbbit a Nissan sportautójában fejlesztett Nissan GT-R-ből vettek át. Az egymotoros verzióban a villanymotor teljesítménye 160 kW, forgatónyomatéka 300 Nm. A nagyobb akkuhoz erősebb villanymotor jár, 178 kW teljesítménnyel. Az összkerekes verzióban a rendszer teljesítménye a kisebb akkuval 250 kW (560 Nm), a nagyobb akkumulátor esetén pedig 290 kW (600 Nm).

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_nissan-ariya_20210711215203.jpg

Akkuméret: 65 (63) kWh / 90 (87) kWh

Hatótáv (WLTP): 500 km

Ár: 40 000 dollár

Skoda ENYAQ iV

Az ENYAQ kétféle (hátsókerekes és összkerekes) változatban, háromféle akkumulátor-mérettel kerül piacra, sőt egy sportos RS változat is készült. Az összkerekes változat tengelyenként egy motorral érkezik. Rendelés esetén 8 színből választhatjuk ki a nekünk tetszőt. Akku mérettől és a meghajtás módjától függően a villanymotor(ok) teljesítménye 109-225 kW között, a WLTP ciklus szerint mért hatótávolság pedig 340-510 km között változhat. Az RS kivitel végsebessége 180 km/h, a többiek 160 km/h-ig sprintelnek. Természetesen gyorsulásban is az RS verzió a legjobb, 0-100 km/h-ra 6,2 másodperc alatt. Az autó maximális DC töltési teljesítménye az akku mérettől függően 100, illetve 125 kW.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_skoda-enyaq-iv_20210711215240.jpg

Akkuméret: 55 (52) kWh / 62 (58) kWh / 82 (77) kWh

Hatótáv (WLTP): 340 / 390 / 510 km

Ár: 14 349 730 Ft

Volkswagen ID.4

Az ID.4 elektromos SUV Pure2 felszereltséggel 52 kWh-os 125 kW maximális DC töltési teljesítménnyel, míg a Pro változat 77 kWh-os 150 kW maximális DC töltési teljesítménnyel kerül a márkaképviseletekhez. A csomagtér is méretes, 5 üléssel 543 liter, ledöntött hátsó ülésekkel pedig 1575 literes, valamint 1000 kg-al (fékezett utánfutóhoz) terhelhető vonóhorgot is kaphat az autó.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_volkswagen-id4_20210711215311.jpg

Akkuméret: 55 (52) kWh / 82 (77) kWh

Hatótáv (WLTP): 360 / 520 km

Ár: 16 687 800 Ft

Tesla Model 3

A Model 3 a legkisebb Tesla, melynek tervezése során a legfontosabb tényező a biztonság volt. Háromféle konfigurációban kapható. A Performance változat kétmotoros összkerék hajtás, 1844 kg WLTP hatótáv 567 km, 0-100 km/h gyorsulás 3,3s, végsebesség 261 km/h. A Long Range változat kétmotoros összkerék hajtás, 1844 kg WLTP hatótáv 614 km, 0-100 km/h gyorsulás 4,4s, 233 km/h. Míg a Standard Plus hátsókerék hajtás, 1745 kg becsült hatótáv 448 km, 0-100 km/h gyorsulás 5,6s, 225 km/h

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_tesla-model-32021_20210711215347.jpg

Akkuméret: 55 (50) kWh / 75 (74) kWh

Hatótáv (WLTP): 448 / 614 km

Ár: 14 639 900 Ft

Polestar 2

A Polestar 2 minimalista stílusú, modern technológivál fejlesztett elektromos autó, mely a Tesla Model 3 méltó konkurense. A belső terére is jellemző letisztult, futurisztikus innovatív stílus komoly technikai megoldásokat vonultat fel. A világ első autója, mely beépített Google-t tartalmaz. A 300 kW-os teljesítményt összkerék-hajtással (két motorral) párosítva adhatjuk át az aszfaltnak.  0-100 km/h-ra 4,7s alatt gyorsít és a végsebességét a kijelzőn a 205-ös szám jelzi. A Type2 11 kW-os AC töltővel 8 óra 15 perc a 100%-ra töltés ideje. A CCS DC töltéserő 150 kW, amivel 10-80%-ra 30 perc alatt tölthetjük az akkumulátort.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_polestar-2_20210711215419.jpg

Akkuméret: 78 (75) kWh

Hatótáv (WLTP): 470 km

Ár: 58 800 EUR

Középkategóriás elektromos SUV 15 és 20 millió forint között

Mercedes-Benz EQA

Újragondolt külső és belső. Elegáns exkluzív dizájn jellemzi a Mecedes-Benz EQA-t. A formatervezés szép és magával ragadó. A belső tér modern és elegáns. Két hatalmas 10,25 colos kijelzőn informál minket az autó a menet és egyéb tulajdonságokról. Minőségi hangrendszer, vezeték nélküli telefon töltés, panoráma tolótető és megannyi extra, amely a különböző felszereltségi csomagokkal választható.

Az EQA 250 egy első kerék meghajtású, míg a másik két modell (300 és 350) 4MATIC. A 420 V-os rendszer 66,5 kWh kapacitású. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor öt modult tartalmaz és az utascella középső részén helyezték el. A Maximális töltési teljesítmény 100 kW DC, amivel 10-80%-ra 30 perc alatt tölti fel az akkut.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_mercedes-benz-eqa_20210711215448.jpg

Akkuméret: 66,5 (?) kWh

Hatótáv (WLTP): 426 km

Ár: 19 373 000 Ft

Audi Q4 e-tron

Az Audi Q4 e-tron a Volkswagen MEB elektromos platformjára épül. Három változatban kapható. A 35-ös jelzésű a hátul hajtó 170 lóerős, mely 55 kWh-os akupakkot kapott. A 40-esbe 204 lóerős villanymotor került 82 kWh-s akksival. A legnagyobb az 50-es jelzésű, mely elöl-hátul hajt és 6,3 másodperces 100 km/h-ra gyorsulást és 180 km/h végsebességet tesznek lehetővé a 299 lóerő összteljesítményű erőforrások.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_audi-q4-e-tron_20210711215521.jpg

Akkuméret: 82 (77) kWh

Hatótáv (WLTP): 520 km

Ár: 13 993 000 Ft

Prémium elektromos autó 20 millió forint felett

Tesla Model Y

A Model 3 alapjaira épített SUV, amely nagy mértékben megegyezik a műszaki megoldások alapjait kölcsönadó típussal. Az utas- és csomagtér ennek ellenére nagyobb, és még opcionális 7 üléses változatban is forgalmazzák. Mindkét tengelye 1-1 motorral hajtott, melyek között az intelligens vezérlés szempillantás alatt képes nyomatékot átcsoportosítani. Ennek is köszönhető, hogy szinte „megragadja” az utat és az autót 3,7s alatt gyorsítja 0-100 km/h-ra. A töltése is igen gyors, 15 perc leforgása alatt újabb 270 km-el növelhető a megtehető út hossza. Minden új Tesla modellben alapfelszereltség a vészfék asszisztens, az ütközésre való figyelmeztetés, a holttérfigyelő és még sok minden más. De a Model Y teljesen önvezető módra is képes lehet városi útvonalakon és autópályákon. Illetve önállóan csinálja a parkolóhelyről a tulajdonoshoz történő kiállást.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_tesla-model-y_20210711215549.jpg

Akkuméret: 82 (?) kWh

Hatótáv (WLTP): 480 km (becsült)

Ár: 56 000 – 68 000 EUR (németországi ár)

Porsche Taycan 4S / Turbo / Turbo S

Az elektromos Taycan-t 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatta be a Porsche, mint az első tisztán elektromos autóját. Sport szedán 4 üléssel, meglehetősen borsos árazással, de a német autógyártó sosem akart népautót gyártani. A 4S, Turbo, Turbo S és 4S Plus elnevezésű modellek (az utóbbi nem kapható még) hátsó, illetve összkerék hajtást kaptak. Kétféle akkupakkal érhető el, melyek közül a kisebb AC 11 kW Type2 7 óra 45 perc és DC 270 kW CCS 10-80%-ra 21 perc alatt, a nagyobb 9 óra 15 perc, 10-80%-ra 21 perc alatt tölthető.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_porsche-taycan-4s_20210711215630.jpg

Akkuméret: 79,2 (71) kWh / 93,4 (83,7) kWh / 93,4 (83,7) kWh

Hatótáv (WLTP): 407 / 412 / 450 km

Ár: 37 701 404 Ft (Taycan) / 54 174 928 Ft (Turbo) / 65 971 828 Ft (Turbo S)

Tesla Model S

Az idei évben megjelent Tesla Model S Plaid változat nagyobb teljesítménnyel bír. A 628 km hatótáv mellé igen komoly adatok társulnak, mint a 2,1s gyorsulás 0-100 km/h-ra, 322 km/h végsebesség, melyek elérésére az 1020 lóerős villanymotorok (három motoros változat) teszik képessé. De nem kell szégyenkeznie a kétmotoros változatnak sem, mely a Long Range névre hallgat. A Teslák legnagyobb előnyét a dinamikusan fejlődő Supercharger-hálózat jelenti. Mivel ezek az autók (megfelelő adapter használatával) ma már CHAdeMO és CCS szabványú egyenáramú töltőknél egyaránt tölthetők, így a legtöbb nyilvános töltőpont a Tesla-tulajdonosoknak áll rendelkezésére.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_tesla-model-s_1_20210711215659.jpg

Akkuméret: 100 (95) kWh

Hatótáv (WLTP): 628 / 652 km

Ár: 34 990 000 Ft / 48 999 900 Ft

Prémium SUV 20 millió forint felett

Ford Mustang Mach-E

A Ford a legendás Mustang név alatt két féle verzióval – MATCH-E és AWD – mutatta be teljesen elektromos autóját, mely nem egy klasszikus sportautó – ahogy arra a Mustang névből következtetnénk –, hanem egy SUV. A 2019 őszén bemutatott autó európai piaci bevezetését 2020-ra ígérték, de az elhúzódott, csupán néhány tesztautó jutott olyan kiemelt piacokra, mint Norvégia. A főbb jellemzői a méreteiben mutatkoznak meg, valamint a két villanymotoros összkerék hajtásban az AWD esetén. A MATCH-E hátsó kerék hajtást kapott, ezzel megtartva a sportosságot. Kétféle akkupakkal kapható mindkét modell. A csúcsteljesítmény 415 / 565 Nm, a maximális sebessége pedig 180 km/h. A bővített (ER) kapacitású akkumulátort 10-80%-ra 45 perc alatt tudjuk tölteni, míg az SR típusnak 38 percre van szüksége.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_ford-mustang-mach-e_20210711215733.jpg

Akkuméret: 75,7 / 98,8 kWh

Hatótáv (EPA): 420 – 600 km

Ár: 21 170 000 Ft

Volvo XC40 Recharge

A Volvo Recharge típusjelzéssel különbözteti meg a tisztán és a mild hibrid (részben elektromos) meghajtású autóit. Az első tisztán elektromos az XC40 Recharge, mely egy viszonnyal nagy akkuval szerelt tágas SUV. Az elvárásokat a Volvo részéről a Tesla Model 3 adtat. Két villanymotor adja az összkerék hajtást, melyek összteljesítménye 408 Le, ami szépen tolja előre a 2150-2250 kg tömegű XC40-et. 0-100 km/h gyorsuláshoz mindössze 4,9 másodperc szükséges. A Google-val együttműködve Android alapú infotainment rendszert és Over-the-Air frissítést is kapott, így a Google Assistant és a Google Maps folyamatosan frissül majd benne.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_volvo-xc40-recharge_20210711215806.jpg

Akkuméret: 78 (75) kWh

Hatótáv (WLTP): 418 km

Ár: 21 480 000 Ft

BMW iX3

A BMW iX3 a konszern második tisztán elektromos modellje a 2013-tól kapható BMW i3 után. Ebben az autóban debütál az ötödik generációs eDrive hajtásrendszert, melyet a későbbi villanyautók (i4 és az iNEXT) is használni fognak. A BMW iX3-at egy 210 kW-os villanymotor hajtja. A lítium-ion akkumulátor nettó kapacitása 73,83 kWh, mely 400 Nm csúcsnyomatékkal bír. Gyorsítás álló helyzetből 100 km/h-ra 6,8 másodperc, a csúcssebessége pedig 180 km/h. A töltő teljesítmény 11 kW, így a teljesen lemerült akkumulátor 7 óra alatt tölt fel.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_bmw-ix3_20210711215835.jpg

Akkuméret: 80 (74) kWh

Hatótáv (WLTP): 459 km

Ár: 23 157 000 Ft

Jaguar I-Pace

Az I-Pace egy alapjaitól elektromosnak tervezett autó, ami más meghajtással nem is készül. Ennek köszönhetően egy nagyon kényelmes, kellemes autó lett. Alapvetően SUV, de ha a karosszériát alacsonyra engedjük, akkor sportautó benyomását kelti. Az akkumulátor kapacitása bruttó 90 kWh, melyet hosszú élettartamra terveztek. Két villanymotor mozgatja az első és hátsó tengelyt, melyek együtt 400 lóerőt, 696 Nm maximális nyomatékot adnak le.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_jaguar-i-pace_20210711215902.jpg

Akkuméret: 90 (84,7) kWh

Hatótáv (WLTP): 470 km

Ár: 30 190 000 Ft

Audi e-Tron 50/55 quattro

Az Audi sorozatgyártásra tervezte az e-Tron tisztán elektromos meghajtású modelljét. Egy teljesen új platformot fejlesztett a számára, a gyártás pedig Brüsszelben zajlik. Az e-Tron 50 quattro akkumulátor kapacitása 64,7 kWh, töltési teljesítménye AC töltőn 11 kW. A Type2-es csatlakozón 7 óra alatt tölti fel a teljesen lemerült akkut. CCS gyorstöltője 120 kW-os. Az összkerekes autó gyorsulása 0-100 km/h-ra 6,8 másodperc, végsebessége 190 km/h.

Az Audi e-Tron 55 quattro nagyobb akku teljesítménnyel büszkélkedhet, ennek megfelelően messzebbre is juthat vele. AC töltőn a 11 kW töltőkapacitás 9,5 óra alatt tölti fel, de gyorstöltője 150 kW-os, így 10-80%-ra 30 perc alatt képes „felfújni” az akkut.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_audi-e-tron-50-quattro_20210711215937.jpg

Akkuméret: 71 (64,7) kWh / 95 (86,5) kWh

Hatótáv (WLTP): 300 / 417 km

Ár: 26 149 300 Ft / 30 944 820 Ft

Audi e-Tron Sportback 55 quattro

Az e-Tron hatékonyabb, sportosabb változata a Sportback 55 quattro. Ugyanarra a technológiára épül, mint az e-Tron. AC töltőn a 11 kW töltőkapacitás 9,5 óra alatt tölti fel. CCS DC töltője 26 perc alatt emeli 10-80%-ra az akku energiaszintjét, köszönhetően az 5 kWh-val nagyobb, 155 kWh-ás töltőkapacitásnak

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_audi-e-tron-Sportback_55_quattro_20210711220023.jpg

Akkuméret: 95 (86,5) kWh

Hatótáv (WLTP): 364 km

Ár: 35 274 250 Ft

Mercedes-Benz EQC

A Mercedes-Benz EQC tisztán elektromos SUV nagy helykínálattal. Az összkerék hajtást 2 elektromos motor végzi, melynek együttes teljesítménye 408 lóerő. 5,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra. Legnagyobb sebessége 180 km/h. A 80 kWh kapacitású akku AC töltőn 11 kW-al 7,5 óra alatt tölt fel teljesen, míg gyorstöltéssel DC 110 kW töltőn 10-80%-ra 40 percre van szükség.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_mercedes-benz-eqc_20210711220050.jpg

Akkuméret: 85 (80) kWh

Hatótáv (WLTP): 417 km

Ár: 25 602 000 Ft

Tesla Model X

A Tesla Model X a Model S nagy testvére, egy hatalmas 7 személyes SUV. A nagyobb teljesítményű három motoros Plaid változat 547, a Long Range két motoros pedig 580 km-re jut a WLTP mérési ciklus szerint. Az X modell ismertető jegye a felfelé nyíló hátsó ajtók. Ahogy a Model 3 és Model S típusok, a Model X is rendelhető Magyarországra is, közvetlenül a Tesla honlapjáról. Ha sietni kell, 0-100 km/h-ra 2,6 másodperc alatt gyorsul fel az 1020 lóerős Plaid, míg a Long Range 670 lóerejének 3,9 másodpercre van szüksége. A gyorstöltése maximum 250 kW.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_tesla-model-x_20210711220122.jpg

Akkuméret: 100 (95) kWh

Hatótáv (WLTP): 547 / 580 km

Ár: 37 990 000 Ft Long Range / 45 999 900 Ft Plaid

Elektromos kisbuszok, áruszállítók

Mercedes-Benz EQV

A V-osztály kinézetét kihasználva az EQ sorozat 8 személyes buszlimuzin változata teljesen elektromos hajtással az EQV. Nagy kapacitású akkumulátorával, és az ennek köszönhető nagy hatótávval emelkedik ki a mezőnyből. Kétféle méretben kapható, hosszú 5,14 méter és Extra hosszú 5,37 méter. Magassága a tetősínekkel együtt 1,91 méter. Teljesítménye a 362 Nm forgatónyomaték mellett 204 lóerő. Végsebessége 160 km/h. Otthoni töltése Wallbox segítségével 11 kW töltőteljesítménnyel lényegesen gyorsabb, kevesebb, mint 10 óra. DC gyorstöltő állomáson max. 110 kW töltési teljesítménnyel 10-80%-ra 45 perc a szükséges idő.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_mercedes-benz-eqv_20210711220150.jpg

Akkuméret: 100 (90) kWh

Hatótáv (WLTP): 357 km

Ár: 26 491 000 Ft

Nissan e-NV200

A Nissan is elővette egy már bevált kisáruszállítóját és kisebb módosításokkal bele építette a Leaf hajtásrendszerét. Így e-NV200 kapunk egy teljesen elektromos kisáruszállítót, illetve az ablakos verzióval szinte egyedüliként a piacon egy 5 és 7 személyes kisbuszt. Ebben a modellben azonban az akku léghűtést is kapott. Viszont kizárólag töltés közben, de csak bekapcsolt autónál működik a hűtőrendszer. Menet közben, vagy a töltőn magára hagyott, kikapcsolt, bezárt autó nem hűti az akkut. Úgy tűnik inkább agglomeráción belüli személy és áruszállításra termet a maga 200 km-es hatótávjával, bár gyorstöltőre téve 10-80%-ra töltve 40/60 percnyi időt kér. Fali töltővel (11 kW) 7,5 órára, hagyományos hálózati aljzattal pedig 21,5 órára lesz szükség a teljes töltöttség eléréséhez.

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_nissan-e-nv200_1_20210711220218.jpg

Akkuméret: 40 (38) kWh

Hatótáv (WLTP): 200 km

Ár: 15 354 300 Ft

*Citroën ë-Jumpy, Citroën ë-SpaceTourer, Opel Vivaro-e, Opel Zafira-e, Peugeot e-Expert, Peugeot e-Traveller, Toyota Proace Electric, Toyota Proace Verso Electric, Vauxhall Vivaro-e, Vauxhall Zafira-e

A kisteherautók és 8-9 személyes kisbuszok kategóriájában eddig nem igazán volt verseny, most azonban 10 új modell is megjelenik, igaz kicsi csalással, mivel közös alapokról van szó. A PSA csoport a személyautókban már jól ismert hajtásrendszerét elkezdte a dobozos kisteherautókba is beépíteni, amely 5 márkanéven, mindegyiküknél 2-2 típusként, személyszállító és áruszállító kivitelben egyaránt megjelenik, így még felsorolni is nehéz.

Az autók kétféle akkumulátorral, háromféle hosszúsággal (a legrövidebb csak a kisebb akkuval) lesznek megvásárolhatók, mindegyik márkanév mögött azonos műszaki jellemzőkkel. Az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye 100 kW (136 lóerő) és 260 Nm nyomaték áll rendelkezésre. A végsebesség 130 km/h, a maximális DC töltési teljesítmény 100 kW, a karakterisztika vélhetően megegyezik a személyautóknál megismerttel. Az AC töltő alapfelszereltségben 1 fázisú, 32 amperes (azaz 7,2 kW-os), de opcionálisan 3 fázisú 11 kW-os fedélzeti töltő is rendelhető. Érdekesség, hogy a Toyota a többiekkel (8 év/160.000 km) ellentétben 15 év/1 millió kilométer 75%-os akku garanciát kínál, de kizárólag az áruszállító változatra, a csapatszállító nem kap ilyen kedvezményt.*

/sites/test_green-car_hu/documents/news/_extra/10/o_elektromos-kisbuszok-opel-toyota-citroen-peugeot_20210711220247.jpg

Akkuméret: 50 (45) kWh / 75 (69) kWh

Hatótáv (WLTP): 200 / 300 km

Ár: 13 800 000 Ft

*villanyautosok.hu