A Citroën E-Mehari egy korlátozott példányszámú elektromos off-road subkompakt terepjáró, amelyet a francia Citroën autógyártó álmodott meg. Körülbelül 1000 autót terveztek gyártani a Bolloré francia elektromos autógyártóval együttműködve. Az értékesítés 2016 tavaszán kezdődött Franciaországban, az árak 25 000 eurónál kezdődtek, az akkumulátorok lízingje nélkül.
Végsebesség: 110 km/óra
Gyorsulás: 0–50 km/órára 6,4 másodperc alatt.
A Citroën a Cactusszal visszahozza a legendás Méhari nevet az autógyártásba. Mégpedig vadonatúj elektromos hajtású, 4x4-es, négyüléses, kabrió jármű formájában.
A gyár jellemzése szerint elegáns, magabiztos, off-roadra alkalmas, pimasz autó az E-Mehari, amely dizájnjában és kialakításában figyelembe veszi a modern trendeket.
A 2015-ös frankfurti szalonon már látható volt az E-Mehari nyitott tetejű, izmos SUV-szerű karosszériás modellje. Összecsukható tetővel készül, a hátsó ülés pedig felhajtható, s akár tárolóhellyé alakítható.
Valódi bulijárgányról van szó, amellyel le lehet ruccanni a tengerpartra, vagy alkalmas egy jó hangulatú kirándulásra - a legkülönbözőbb, feltűnő színekben kapható.
A 3,81 méter hosszú, 1,87 m széles, 1,65 m magas szabadidő-kocsi karosszériája hőformázott műanyagból készült, amely nem rozsdásodik. Emellett az SUV kívül-belül slaggal, vízsugárral mosható.
A Bolloré Bluecar alapokra épített 100 százalékban elektromos hajtású autóban, a „testvérben” jól debütáló LMP (lítium-metál-polimer) akkumulátor került. Az LMP akkumulátorok jellemzője a nagy energiahatékonyság és a működési biztonság. Ezek szárazelemek, ami számos előnnyel ruházza fel őket. Ellenállnak az időjárási körülmények változásainak és akár 110 kilométer/órás sebességre is képes a crossover 200 km-es városi hatótávolság mellett. (Városon kívül 100 kilométer a kapacitása). 16 Amperes töltővel 8, 10-essel pedig 13 óra alatt lehet fullra "tankolni".
A Méhari
Az eredeti Méharit 1968 és 1988 között gyártotta a Citroën, először kétkerék-hajtással, majd 1979 és 1983 között 4x4-gyel kínálta. A 2CV, vagyis a "Kacsa" alapjaira épült, dobféket, spirálrugós független felfüggesztést kapott és a hatvan százalékos emelkedőn is simán felcaplatott. Mindössze 1300 darabot gyártottak az összkerekesből, de a mai napig keresett, s nagy gond a tulajdonosoknak, hogy nehéz alkatrészeket szerezni hozzá. A 3,52 méter hosszú, 1,53 m széles, 1,64 m magas, 180 centiméter hasmagasságú, 602 köbcentiméteres, alig 30 lóerős motor hajtotta autó egyébként kevesebb mint 600 kilogrammot nyomott. A tengelytávolsága 2,37 méter volt.
Az E-Mehari úgy kapcsolódik a márka történelméhez, hogy egyértelműen a jövő felé tekint. Visszakacsint a márka ikonikus modelljére, az 1968-as Méharira, de több ennél: egy teljesen elektromos, 4 személyes kabrió modern és bohókás külsővel. A Bolloré Csoporttal való együttműködés új szakaszába érve a Citroën tovább erősíti azon törekvését, amely friss, egyedi, a szokásos sémáktól eltérő autók forgalmazását jelenti.
Az E-Mehari egy okos, színes egyéniség, tökéletes összhangban a márka szellemiségével. Azok számára készült, akik szeretnek kilógni a sorból, nyitottak az új trendekre és odafigyelnek környezetükre. A teljesen stressz- és zajmentes kocsi egy igazi szabad szellem az autók között! Magas építését fekete elemek hangsúlyozzák: a sárvédő-betétek, a küszöbbetétek és a lökhárítók. Egyértelmű az utalás a szabadidő-autók világára.
Az E-Mehari személyisége az ikonikus Méhari-éval mutat rokonságot. Külsejük és karakterük is hasonlít, mindkét autó kiváló partner az aktív pihenésre és tele van praktikus megoldásokkal. Az 1968-ban megjelent Méharihoz hasonlóan az E-Mehari is nyitható, levehető vászontetővel rendelkezik és külön oldalsó borítóelemekkel, amelyekben nagy átlátszó ablakok kaptak helyet. A használó szabadon döntheti el, hogy az utastér elejét, hátulját fedi le, esetleg csak az oldalakat, vagy az egészet. Négy teljes értékű ülőhellyel rendelkezik, valamint egy ledönthető hátsó üléspaddal. A karosszériája hőformázott műanyagból van, amely nem korrodálódik, fényezése nem igényel karbantartást, rugalmasságának köszönhetően pedig ellenáll a kisebb sérüléseknek. Az ajtók bordázása utalás a Méhari jellegzetes oldalsó felületeire, de a karosszériaszínek is hasonlítanak azokra, amelyekkel a Méhari-t bemutatták.